بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
جت بت بدون فیلتر
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
لانا کازینو
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
baxbet
وان ایکس بت
mahbet
بازی انفجار
تک بت
منوتوبت
سایت پارس نود
وین بت
بازی پاسور شرط بندی
بازی تخته نرد شرط بندی
بازی حکم شرط بندی
جت بت
سایت حضرات بت
سیب بت
وین پارس
بت 365
سایت بازی انفجار
بت فوروارد
سایت وان ایکس بت
سایت هات بت
وان ایکس بت فارسی
بت فا
ورود به تک بت
سایت دنس بت
ورود به حضرات
هات بت
دنس بت
بازی انفجار انلاین
ورود به بازی انفجار
بازی انفجار دنس
دانلود بازی انفجار
سایت شرط بندی انفجار
سایت بت فا
سایت هتریک
بازی انفجار شرط بندی
خرید موتور سیکلت
bettime90vip
اپلیکیشن وان ایکس بت
yekbet
بت
بازی بلک جک
سایت شرط بندی با شارژ کارت به کارت
سایت شرط بندی پیش بینی
megashart
سایت شرط بندی
بت یک
جت بت
ac90bet
سایت یک بت
سایت شرط بندی بت یک
1xborobet
1xyekbet.com
plinkobet.casino
bet
برو بت
borobet
enfejar.win
سایت شرط بندی ورزشی
جت بت بدون فیلتر
jet900
جت بت ایران
اس بت
جت بت
جت بت ایران
جت بت انفجار
بت ۳۰۳
اپلیکیشن بت
جادوبت
bet90
بازی انفجار پولی
pishbini1.com
betforward سایت
سایت اصلی وان ایکس بت
آهنگ زنگ بزن آمبولانس
 لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

عملکرد توری اویل پمپ

توری اویل پمپ (به انگلیسی Oil Pump Strainer) یک نوع غربال مشبک میباشد که در مسیر ورود روغن به اویل پمپ نصب می گردد.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

وظیفه اساسی توری اویل پمپ این میباشد که خودداری از ورود ذرات آویزان به درون اویل پمپ و در سود به باطن موتور را جاری ساختن دهد. این ذرات ممکن میباشد به روغن موتور جراحت برسانند و سبب کاهش چگونگی و قدمت قطعات موتور شوند. به این ترتیب، توری اویل پمپ از ورود ذرات ناخواسته به باطن اویل پمپ و موتور خودداری کرده و از تندرست و کارکرد درست موتور تامین می‌نماید. این توری بایستی در زمان‌های وقتی منظم ردوبدل خواهد شد تا از کارکرد با صرفه اویل پمپ اعتقاد نتیجه ها خواهد شد.

مسافت هنگامی در بین ردوبدل‌های توری اویل پمپ می بایست به واحد سنجش معقولی بر پایه ی نوع خودرو، وضعیت رانندگی و نوع روغن موتور مستعمل رقم بخورد. معمولاً تولیدکنندگان خودروها و تولیدکنندگان روغن موتور در دفترچه راهنمای خودرو و روغن موتور سفارش‌هایی را برای مسافت‌های هنگامی میان بده بستان‌های توری اویل پمپ ارائه میدهند.

اگرچه فواصل وقتی ظریف ممکن میباشد گوناگون باشند، البته بعضی از مشورت کردن‌های همگانی برای بده بستان توری اویل پمپ عبارتند از:

۱. مراجعه به دفترچه راهنما: آغاز به دفترچه راهنمای خودرو رجوع‌نمایید. تولیدکنندگان خودروها معمولاً پیشنهاد‌های خاصی برای بده بستان توری اویل پمپ و عصر‌های بده بستان معین می‌نمایند.

۲. حالت رانندگی: حالت رانندگی میتواند اثر گذار باشد. در شرایطی که شما در حالت دشوار‌تری مانند رانندگی در معرض گرما یا این که باران فراوان قرار دارید، ممکن میباشد نیاز به ردوبدل مکرر این قطعه داشته باشید.

۳. نوع روغن موتور: نوع روغن موتوری که استعمال می کنید نیز اثر داراست. روغن‌های موتور کیفیت بالا ممکن میباشد فواصل وقتی در میان ردوبدل‌های توری اویل پمپ را ارتقا دهند.

۴. فاصله طی گردیده: مسافتی که با خودرو طی می کنید نیز نقشی در فواصل بده بستان توری اویل پمپ اجرا می‌نماید. رانندگی در فاصله‌های زمانبر‌خیس ممکن میباشد نیاز به ردوبدل مکررتر توری اویل پمپ داشته باشد.

۵. تجارب فردی: تجارب فردی و نظرها تعمیرکاران دارای تخصص می توانند اثرگذار باشند. در‌صورتی‌که مشکلاتی مانند کاهش فشار روغن یا این که نمایان شدن علائم ناهنجار در موتور ببینید، ممکن میباشد نیاز به بده بستان توری اویل پمپ داشته باشید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۴۴:۵۲ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

علائم خرابی صفحه کلاچ

فهم و شعور علائم فساد ورقه کلاچ برای مداخله به موقع و دوری از جراحت بیشتر به سیستم جابجایی بسیار اصلی میباشد.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

یکی شاخص‌های مهم، کلاچ لغزشی میباشد که در آن به دور موتور سوای عجله خودرو ارتقاء مییابد. این پدیده اکثر اوقات وقتی چهره میدهد که مواد اصطکاک ورقه کلاچ بیش تر از حد فرسوده گردیده و بضاعت آن در به دست آوردن چرخ فلایویل را کاهش میدهد.

یکی از دیگر از علائم فساد ورقه کلاچ اختلال در بده بستان دنده میباشد. در صورتی‌که هنگام سعی برای ردوبدل دنده، با مقاومت یا این که صداهای ساییدن مواجه شدید، ممکن میباشد علامت دهنده نقص‌ در اجزای کلاچ باشد. ضمن این، پدال کلاچ ارتعاشی یا این که ضربانی قادر است یک آرم قرمز رنگ باشد که نشانه‌دهنده اشتباهات شیت فشار یا این که مکانیزم آزادسازی میباشد. تشخیص زودهنگام این علائم قابلیت مبادرت سریع را آماده می نماید و خطر جراحت کبیر به سیستم کلاچ را به دستکم می‌رساند.

ترفندهای جذاب برای درک کردن فساد برگه کلاچ، انگیزه کوبیدن کاغذ خودرو

کوبیدن شیت خودرو

در حالی که هوشیاری برای علائم رایج فساد شیت کلاچ ضروری میباشد، ترفندهای جالبی وجود داراست که رانندگان می‌توانند برای تشخیص بیشتر این ایراد از آن ها به کار گیری نمایند. یکی این ترفندها اعتنا به نقطه زد خورد کلاچ میباشد. در صورتی نقطه زد خورد خیلی بالا یا این که خیلی ذیل باشد، میتواند نشانه دهنده مشکلاتی در اتصال کلاچ، سازوکار آزادسازی یا این که سیستم هیدرولیک باشد.

ترفند دیگر «آزمایش بویایی» میباشد. بوی سوختگی در هنگام رانندگی، به ویژه در هنگام ترافیک هنگفت یا این که موقعیت رانندگی بحران برانگیز، ممکن میباشد علامت دهنده گرم شدن بیش تر از حد کلاچ و فساد قریب الوقوع باشد. خلال این، مشاهده پدال کلاچ برای ارتعاشات یا این که مقاومت غیرمعمول در زمان عمل قادر است بینشی در خصوص اشتباهات احتمالی برگه فشار یا این که یاتاقان رهاسازی ارائه دهد. این ترفندها زمانی با رسیدگی‌های منظم دیداری و شنوایی مخلوط میشوند، توان راننده را در تشخیص علائم نخستین فساد شیت کلاچ ارتقا می دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۲۹:۲۲ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

ناک زدن موتور خودرو چیست؟

ناک زدن وقتی حادثه می‌ افتد که اختلاط سوخت و هوا در محیط سیلندر زودتر از فرصت جرقه‌زنی واقعه میفتد.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

ناک زدن با صدای جدیدی هم پا میباشد که به طور کاملً با صدای مهم موتور متعدد میباشد و به راحتی قابل تشخیص میباشد.

صدای ناک زدن موتور
امروزه ناک زدن به یکی‌از خطاها معمول در اکثری از خودروها و به ویژه خودروهای ایجاد کرد سرزمین ما تبدیل گردیده است. این رخداد بیش تر از تمامی در مسیرهای سربالایی فیس داده و صدایی مانند عکس العمل قاشق و چنگال به هم ساخت‌و‌ساز می‌نماید. نوعی صدای تق تق که با آزادکردن پدال گاز برطرف میگردد و با فشار دادن این پدال مجدد به وجود میاید. وجود صدای ناک بیان‌کننده یک کدام از خطاها ذیل میباشد:

عدد اکتان نامناسب بنزین
اگر که عدد اکتان بنزین شما ذیل‌خیس از حد استاندارد باشد ناک زدن امری تماماً طبیعی میباشد. در اینگونه مواقعی می بایست از سوخت با اکتان بالا و یا این که از تکمیل کننده‌های اورجینال و اکتان بوسترهای اصل به کارگیری نمائید. بدین نکته دقت داشته باشید که به کارگیری از کامل کننده غیراستاندارد منجر جراحت بیش‌تری به موتور شود.

رسوب انباشت کربن در محیط احتراق و سیلندر
بنزینی که شما به کارگیری می کنید بایستی در بردارنده موادی باشد که از رسوب کربن بر روی سیلندر، شمع و دیگر قطعات دوری نماید. در شکل عدم وجود این مواد رسوب کربن به آسانی پیش آمده و خودرو در گیر ناک زدن میگردد.

نامناسب بودن شمع
در حالتی‌که به بازه زمانی وقت گیر شمع را بده بستان نکنید و یا این که از شمع نامناسب استعمال نمائید ممکن میباشد خیلی زود صدای ناک زدن موتور را بشنوید. اعتنا داشته باشید که مقاومت گونه های شمع در قبال حرارت گوناگون میباشد.

و در غایت خلا لوبریکانت در قسمت بالایی سیلندر که به جهت کمبود روغن حادثه می‌ افتد.

خطاها به وجود آمده در تاثیر ناک زدن موتور خودرو
نشت دود از واشرها
آب شدن پیستون و سوپاپ‌های فرنگی
از بین رفتن سرسیلندر
حاد شدن شمع
تغییر تحول صورت شاتون
ساخت فشار نامناسب بر روی رغبت‌لنگ و یاتاقان
تولید رخنه‌ در پیستون و از در میان رفتن آن
خوردگی در بدنه سیلندر

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۵:۵۵ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

بنزین معمولی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بنزین ساده نوعی بنزین با عدد اکتان ۸۷ میباشد که در جمهوری اسلامی ایران با اسم بنزین یورو ۴ شناخته میشود.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

این نوع بنزین بیشترین سهم مصرف را بین گونه های بنزین در کشور ایران دارااست زیرا نسبتاً همگی عموم برای خودرو‌هایشان از آن به کار گیری می‌نمایند. به‌دنبال به نظارت عمیق‌خیس این نوع بنزین میپردازیم.

بنزین ساده از دیرباز تحت عنوان سوخت اساسی خودرو‌ها گزینه به کار گیری قرار می‌گرفته میباشد. با گسترش فناوری موتور‌ها و ارتقا ضریب تراکم آنان، به بنزینی با عدد اکتان فراتر به نیاز بود. به همین عامل، بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵ به بازار عرضه شد.

خصوصیات فنی بنزین ساده
عدد اکتان: عدد اکتان بنزین بی آلایش ۸۷ میباشد. این عدد نماد‌دهنده مقاومت بنزین در قبال خودسوزی میباشد. هرچه عدد اکتان بنزین فراتر باشد، مقاومت آن در قبال خودسوزی بیشتر میباشد.

رنگ بنزین ساده
بنزین ساده به رنگ صورتی یا این که نارنجی رنگ مایل به قرمز‌رنگ میباشد. این رنگ برای تمایز آن از دیگر مایعات یا این که بنزین سوپر که به رنگ سبز میباشد، به کارگیری می‌گردد.

ارزش بنزین بی آلایش
بنزین ساده از بنزین سوپر ارزان‌خیس میباشد. الان و در فصل زمستان سال ۱۴۰۲، ارزش بنزین بی آلایش در موضع‌های سوخت با استعمال از کارت سوخت فردی لیتری ۱۵۰۰ تومان و با کارت سوخت آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان میباشد.

مفاد استعمال بنزین ساده
بنزین ساده برای اکثر خودرو‌های ساخت‌و‌ساز درون و فرنگی که موتور با ضریب تراکم تحت دارا هستند، مطلوب میباشد. به کارگیری از این نوع بنزین در‌این خودرو‌ها هیچ مشکلی تولید نمی‌نماید و به تلاش درست موتور لطمه‌ای نمی‌زند.

نکات شایان توجه برای به کار گیری از بنزین ساده
استعمال از بنزین بی آلایش در خودرو‌هایی که به بنزین سوپر نیاز دارا‌هستند، قادر است سبب ساز بروز مشکلاتی مانند‌ناک زدن، کوبش در موتور و کاهش بازده موتور گردد.

مزایای استعمال از بنزین ساده
بها ارزان‌خیس
دسترسی آسوده‌خیس
مطلوب برای اکثر خودرو‌ها
بنزین ساده نوعی بنزین با بها ارزان و در دسترس میباشد که برای اکثر خودرو‌ها مطلوب میباشد. برای مثال، خودروی پراید که یکی پرمصرف‌ترین خودرو‌های جمهوری اسلامی ایران میباشد، به بنزین ساده نیاز داراست. به کار گیری از بنزین سوپر در‌این خودرو «نسبتاً» هیچ مزایایی به یار و همدم ندارد و صرفا منجر ارتقا هزینه‌ها میگردد. با این اکنون، به کارگیری از این نوع بنزین در خودرو‌هایی که به بنزین سوپر نیاز دارا‌هستند، میتواند منجر بروز مشکلاتی گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۷:۱۱ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

چگونه لنت ترمز را تعویض کنیم؟

عالی میباشد برای بده بستان لنت‌ها، خودروی خویش را نزد تعمیرکار ببرید.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

با این هم اکنون، بده بستان لنت ترمز بی آلایش میباشد و خودتان هم می توانید آن را ایفا دهید. برای این‌فعالیت بایستی ماشین را با به کارگیری از جک بالا آورده و چرخ را جداگانه نمایید. در مرحله آتی مایحتاج میباشد کالیپر را مستقل کرده و لنت‌ها را بیرون فرمائید. بعداز آن، لنت نو را درون کالیپر مکان داده و دوباره چرخ را ببندید.

به صورت خلاصه فرایند ردوبدل لنت ترمز به تفصیل تحت میباشد:

استارت به عمل
ترمز دستی را بکشید.
سنگ‌هایی را پشت چرخ‌ها قرار دهید تا از تکان خودرو خودداری نماید.
مهره‌های چرخ ماشین را با آچار گشوده فرمایید تا چرخ به راحتی بچرخد.
برای بالا بردن چرخ و سیستم ترمز متصل به آن از جک به کار گیری نمایید.
برداشتن چرخ
مجدد رسیدگی نمایید که ترمز دستی بالا باشد.
مهره‌های روی چرخ‌ها را بردارید.
چرخ را با احتیاط خارج بکشید.
برداشتن کالیپر ترمز
در صورتی روی چرخ‌های عقب عمل میکنید، ترمز دستی را آزاد نمائید.
مطمئن گردید که کالیپر داغ نباشد.
پیچ‌ها را وارفته فرمائید و کالیپر را بردارید.
کالیپر را در شرایط تعلیق قرار دهید تا به راحتی بتوانید لنت‌های باطن آن را بردارید. با این درحال حاضر، نباید اذن دهید که کالیپر معلق باشد، زیرا ممکن میباشد جراحت ببیند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۶:۰۲ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

اکسل محور عقب و انواع آن

اکسل پایه عقب (Rear Axle) در عقب خودرو قراردارد و در اکثر وقت ها خودروها از نوع شالوده زنده میباشد. پایه عقب مسئول جابجایی توان به چرخ‌های عقب میباشد. اکسل پایه عقب از روش تمایل کاردان (Drive shaft) به سیستم جابجایی اقتدار متصل گردیده و چرخ‌های عقب را می‌چرخاند.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

اکسل شالوده عقب به دو نصفه تقسیم می گردد که با اسم هاف شفت شناخته گردیده و به وسیله دیفرانسیل به هم متصل میگردند.

تمامی محورهای عقب یکسان نیستند، چون طرز‌های مدد و نصب آنان نوع آن را گزینش می‌نماید. سه نوع شالوده عقب وجود داراست که در پی به رسیدگی ان‌ها میپردازیم:

پایه مجموع شناور (Full float axle): در مبنا کل شناور، اکسل وظیفه تحمل وزن خودرو را ندارد. درین پیاده سازی اکسل وظیفه جابجایی توان را بر ذمه دارااست و در‌این پیاده سازی شالوده آحاد شناور داخل دسته دیگری شناور میباشد. اکسل‌های شناور در اکثر وقت ها خودروهای با تحمل وزن ۷۵۰ کیلوگرم الی یک بدن و کامیونهای خرد وجود دارا هستند. اکسل‌های آحاد شناور دارنده دو بلبرینگ می باشند. از مزایای اساس تک تک شناور این میباشد که حتی‌د‌ر شکل شکستن اکسل، چرخ در مکان خودش باقی خواهد ماند. تویوتای لندکروز از شالوده عقب مجموع شناور به کارگیری می‌نماید. ترمزگیری عالی در مقایسه با مبنا نصفه شناور، از سایر مزایای مبنا تک تک شناور میباشد.
شالوده نصفه شناور (Semi float axle): خودروهایی مانند وانت یا این که جیپ، مبنا نصفه شناور دارا‌هستند. خلل مبنا نصفه شناور این میباشد که پایه هم وظیفه ساخت و ساز گشتاور را داراست و هم وزن خودرو از روش بلبرینگ به آن منتقل گردیده و بایستی وزن خودرو را هم تحمل نماید. محورهای نصفه شناور دارنده یک بلبرینگ میباشند. این پیاده سازی در وانت های خرد و خودروهای SUV مرسوم میباشد و بها کمتری دارااست. برای جداکردن اکسل نصفه شناور می بایست آغاز چرخ جداگانه خواهد شد و در شکل شکستن اکسل، چرخ از خودرو غیر وابسته شود. پس از دید ایمنی شالوده نصفه شناور از اساس تک تک شناور ضعیفتر میباشد.
پایه سه چهارم (Three quarter floating): این نوع پایه پاره ای از پایه نصفه شناور بغرنج‌خیس میباشد و از لحاظ ایمنی خوب از پایه نصفه شناور میباشد. در‌این سبک یه خرده از وزن خودرو از روی اکسل برداشته شد‌ه‌است و کمتر در گیر شکستن می شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۰:۵۱ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

نشانه‌ های نیم سوز شدن واشر سرسیلندر

در برخی از مفاد ممکن میباشد واشر سرسیلندر هنوز به طور بی نقص نسوخته باشد.

لوازم یدکی چانگان در یدکی حقی مشهد پیروزی

برای اینکه متوجه شویم آیا واشر سرسیلندر خودرو نیم سوز شد‌ه‌است یا این که نه، علامت‌های مختلفی وجود داراست. در واقعیت هنگامی که واشر سرسیلندر هنوز تماما نسوخته میباشد، شایسته ترین مجال برای ردوبدل واشر سرسیلندر به شمار می‌رود. شما با دور اندیشی از نماد‌های نیم سوز شدن واشر سرسیلندر می توانید قبل از سوختن این قطعه، نسبت به ردوبدل به موقع آن مبادرت نمائید.

نیم سوز شدن واشر سرسیلندر به معنای از میان رفتن این قطعه تماما وجود ندارد. قطعه نیم سوز ممکن میباشد همچنان بتواند به صورت ناقص به همت خویش ادامه دهد. ولی سعی ناقص این قطعه قادر است زیان‌های سنگینی را به‌دنبال داشته باشد. در واقعیت نشانه‌های نیم سوز شدن واشرسرسیلندر، زنگ خطری برای بده بستان هر چه زودتر این قطعه میباشد. به این ترتیب در شکل مشاهده هرکدام از این آیه‌ها، عالی میباشد هر چه زودتر نسبت به بده بستان واشر سرسیلندر خودروی خویش مبادرت فرمایید. برخی از نماد‌های نیم سوز شدن واشر سرسیلندر به تفصیل ذیل میباشد.

1. گرم شدن موتور خودرو به طور غیر طبیعی
اینکه موتور خودرو دارنده حرارت باشد امری طبیعی میباشد. البته چنانچه موتور خودروی شما به صورت غیر طبیعی و غیر قابل کنترلی مبتلا ارتقا حرارت شد، بایستی هر چه سریع‌خیس نسبت به رسیدگی حالت موتور خودروی خویش مبادرت فرمایید. خلل در سیستم خنک کننده نیز میتواند سبب به ارتقا حرارت موتور گردد. البته یکی‌از مهم‌ترین دلایل گرم شدن موتور خودرو به حد غیر طبیعی، کوشش غلط واشر سرسیلندر میباشد.

2. کاهش ملموس عجله و توان موتور خودرو
در شرایطی‌که قطعه متصل کننده سرسیلندر و سیلندر (واشر سرسیلندر) به خیر کار نکند، شاهد کاهش عجله و توان خودروی خویش خواهید بود. این فرمان ضمن کاهش توان و عجله خودرو، موجب هدر رفتن سوخت و حتی جراحت دیدن موتور می‌گردد. استدلال این دستور غیر وابسته شدن یا این که وارفته شدن اتصال سیلندر و سرسیلندر، به جهت جراحت دیدن واشر سرسیلندر میباشد.

3.مشاهده روغن داخل مخزن رادیاتور خودرو
همان گونه که بدیهی میباشد، رادیاتور خودرو وظیفه گردش آب رادیاتور در موتور را برعهده داراست (به یاری قطعه‌ای به اسم پمپ و بقیه نصیب‌های رادیاتور). به این ترتیب مشاهده هرگونه مایع دیگری در مخزن رادیاتور، به معنای ادغام ناخواسته مایعات گوناگون خودرو میباشد. همان گونه که بیان شد، واشر سرسیلندر، مسیرهای ورودی مایعات متفاوت به داخل موتور را از یکدیگر مستقل نگه میدارد. به این ترتیب هرگونه زخم به‌این قطعه قادر است سبب ساز به ادغام ناخواسته مایعات گوناگون خودرو گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۲:۱۷ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

اهمیت کوئل در خودرو چیست؟

در دنیای مهندسی خودرو، سیستم احتراق، رکن مهم جنبش اتومبیل به شمار می‌رود.

لوازم یدکی چانگان مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

هسته اساسی این سیستم، کوئل‌ها می‌باشند. قهرمان‌های کمتر شناخته‌ گردیده‌ای که ولتاژ ذیل را به جرقه‌های ولتاژ بالایی تبدیل می‌نمایند که سبب ساز حریق به دست آوردن ادغام سوخت و هوا در محیط احتراق موتور میشوند. کوئل یا این که کویل (coil) خودرو تحت عنوان قلب تپنده روند جرقه‌زنی، نقشی حیاتی در سیستم احتراق سوخت انجام می‌نماید.

ولتاژ موردنیاز برای جرقه‌زنی شمع‌ها معمولاً در بین ۷۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت میباشد. این ولتاژ بسیار فراتر از ولتاژ تولیدی باتری (۱۲ ولت) میباشد . وظیفه‌ی کوئل این میباشد که ولتاژ ورودی از باتری را تا یک‌سری هزار موازی ارتقاء دهد تا جرقه‌زنی در شمع صورت بپذیرد. بدین ترتیب، کوئل خودرو یک قطعه‌ی اساسی در سیستم احتراق موتور میباشد و فساد آن می تواند سبب ایراد در کوشش موتور خواهد شد. به‌دنبال درباره التفات کوئل، وظیفه کویل، علام فساد کویل، و نکات اساسی در مراقبت و تاریخچه کوئل‌ها بیشتر حرف خوا هیم کرد.
کوئل چیست؟
کوئل خودرو (ignition coil) یک قطعه‌ی الکتریکی در سیستم برق خودرو میباشد که وظیفه‌ی تقویت ولتاژ باتری برای امان جرقه‌ مایحتاج برای احتراق ادغام سوخت و هوا در سیلندر را بر ذمه دارااست. ولتاژ تقویت گردیده به وسیله کویل به شمع‌های موتور ارسال و سبب تولید جرقه در اتاق احتراق می شود. جرقه‌زنی سبب احتراق ادغام سوخت و هوا در سیلندر گردیده و سبب ساز به تکان موتور خودرو میشود. در فیض کوئل عضوی از سیستم احتراق خودروهای بنزینی میباشد. خودروهای دیزلی (گازوئیلی) کویل ندارند.
تاریخچه کوئل خودرو
اولی کوئل خودرو بوسیله چارلز کترینگ، اختراع کننده آمریکایی، در سال ۱۹۰۹ پیاده سازی شد. هیبت، ساختار و روش کارایی این کوئل تشابه متعددی به آنچه امروز در صنعت خودروسازی میبینیم داشت.

چارلز کترینک اختراع کننده کویل
چالز کترینگ اختراع کننده امریکایی نقش مهم در بسط شروع الکتریکی و سیستم لامپ در خودروهای مدرن داشت.
تاریخچه کوئل در خودرو به اوایل دهه ۱۹۱۰ میلادی گشوده می‌شود. در آن مجال، در سیستم جرقه‌زنی خودروهای احتراق داخلی از دلکو استعمال میشد. دلکو وظیفه‌ی توزیع ولتاژ از کوئل به شمع‌ها را بر ذمه داشت.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۴:۱۱ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

دود خروجی از اگزوز خودرو با رنگ سیاه نشانه چیست؟

در اکثر مواقع این رنگ دود خروجی از اگزوز، به طور کامل معمولی میباشد و مکان نگرانی ندارد. البته بعضی اوقات هم ممکن میباشد نماد از وجود یک ایراد در خودرو شما باشد.

لوازم یدکی چانگان مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

مجموعاَ چنانچه پس از اینکه آغاز زدید از خودرو شما دود به رنگ مشکی خارج می‌آمد و پس از زمان کوتاهی نابود شد، این دود طبیعی بوده و مشکلی تولید نمی‌نماید. البته در‌حالتی که با سپری شد چندین دقیقه همچنان ادامه داشت، احتمالا یکی ایرادات تحت در خودرو شما وجود داراست:

⦁ گرفتگی غربال هوا:

این غربال سبب خودداری از ورود آلودگی به باطن موتور شود. در حالتی‌که که غربال آلوده یا این که مسدود گردیده باشد، هوای کافی به درون سیلندر وارد نشده و در سود، شاهد خروج دود مشکی رنگ از اگزوز خواهید بود. در این صورت با بده بستان این غربال، نقص‌ رفع می‌ گردد.

⦁ حاد شدن رگلاتور بنزین:

این قطعه وظیفه در اختیار گرفتن و تهیه و تنظیم فشار سوخت نسبت به هوای ورودی را به ذمه دارااست. در‌صورتی‌که که‌این قطعه حاد گردد، این تناسب به هم خورده و در سود دود سیاه رنگی از اگزوز خارج می‌ آید. در این‌حالت هیچ راه‌حل‌ای جز بده بستان رگلاتور ندارید.

⦁ وخیم شدن انژکتور:

انژکتور وظیفه اسپری کردن بنزین به باطن منیفولد را به ذمه داراست. حاد شدن این قطعه منجر می‌گردد که‌این شغل به خیر اجرا نشود و در سود، دود خروجی از اگزوز ماشین سیاه رنگ خواهد بود. همینطور وخیم شدن این قطعه سبب ساز ارتقا مصرف بنزین میشود و هزینه‌ های شمارا ارتقا خواهد اعطا کرد. از همین رو در شرایطی که متوجه این خلل شدید، فورا برای بده بستان یا این که تعمیر انژکتور مبادرت فرمائید.
⦁ وخیم شدن رگلاتور بنزین:

این قطعه وظیفه در دست گرفتن و تهیه و تنظیم فشار سوخت نسبت به هوای ورودی را به ذمه دارااست. در صورتیکه که‌این قطعه وخیم گردد، این تناسب به هم خورده و در سود دود سیاه رنگی از اگزوز خارج می‌ آید. در‌این‌حالت‌ هیچ راه حل‌ای جز ردوبدل رگلاتور ندارید.

⦁ وخیم شدن انژکتور:

انژکتور وظیفه اسپری کردن بنزین به درون منیفولد را به ذمه داراست. حاد شدن این قطعه منجر می‌گردد که‌این کار به خیر و خوبی جاری ساختن نشود و در سود، دود خروجی از اگزوز ماشین به رنگ مشکی خواهد بود. همینطور وخیم شدن این قطعه منجر ارتقا مصرف بنزین می‌گردد و هزینه‌ های شما‌را ارتقا خواهد اعطا کرد. از همین رو در‌حالتی که متوجه این ایراد شدید، فورا برای ردوبدل یا این که تعمیر انژکتور مبادرت نمائید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۰:۱۴ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

انواع باتری در خودرو

اشکال باتری اتومبیل
در اصلً دو نوع باتری اتومبیل وجود داراست: باتری‌های اسیدی و باتری‌های اتمی.

لوازم یدکی چانگان مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

باتری‌های اسیدی از کاغذ‌های فلزی و محلول الکترولیت (به عبارتی آب باتری) تشکیل‌شده که ترکیبی از اسیدسولفوریک و آب ‌مقطر میباشد. ترازو این محلول پایین قوانینی تغییر و تحول می‌نماید.

باتری‌های اتمی (یا این که کم آب) نیز دارنده برگه‌های فلزی و الکترولیت اسیدی میباشند با این تفاوت که ترازو الکترولیت آن ها کاهش یا این که ارتقا نمی‌یابد.

در میهن ما به جهت وضعیت اقلیمی و اقتصادی، از میان اشکال باطری اتومبیل غالباً از باتری‌های اسیدی به کارگیری می‌گردد.

ساختار و نحوۀ سعی باتری‌ های اسیدی
این باتری‌ها از شش صفحۀ سربی درست شده‌اند که یک ‌درمیان، توشه الکتریکی مثبت و منفی دارا هستند. دربین این صفحه های، با الکترولیت مالامال گردیده و مجموع این تشکیلات درون محیط‌ای به‌ اسم جعبۀ باتری جای دارد.
برق اتومبیل ازطریق یک برخورد الکتروشیمیایی که در جعبۀ باتری رخداد می‌ افتد ساخت می گردد. در تاثیر این برخورد، دو گاز اکسیژن و هیدروژن آزاد می گردند که ادغام ‌شان با یکدیگر، آب را به‌ وجود میاورد. البته در مواردی، هیدروژن زیاد ‌ازحد آزاد می‌گردد؛ و به عبارتی‌ طور که می ‌دانید هیدروژن به ‌شدت اشتعال‌ پذیر میباشد. آری! انگیزه مهم ترکیدن باتری اتومبیل همین میباشد: هیدروژن مازاد.
دربارۀ واحد سنجش اشتعال ‌پذیری هیدروژن، همین بس که به‌تیتر سوخت موشک استعمال می‌گردد. هیدروژن مازاد، آن‌قدر حساس میباشد که با یک جرقه یا این که گرمای اندک (حتی شعلۀ سیگار) مشتعل می گردد. ولی انفجار باتری اتومبیل در بعد ها پرتاب موشک وجود ندارد، البته در نوع خودش انفجار مهیبی به شمار می رود!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۰۳:۵۱ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)