لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

معرفی سپر خودرو

سپر ماشین جزء ضروری هر وسیله نقلیه‌ای میباشد که به‌تیتر اولی خط دفاعی هنگام تصادف فعالیت می‌نماید. سپر خودرو خیر‌صرفا از بدنه خودرو نگهداری می‌نماید، بلکه نقش مهمی در ضمانت ایمنی سرنشینان آن نیز دارا‌هستند. سپر از مالامال مصرفترین قطعات یدکی خودرو میباشد که در جلو و عقب خودرو نصب گردیده و در تصادفات نقش مهمی را اجرا می‌نماید.

انواع سپر خودروهای چینی و لوازم یدکی چانگان در مشهد را در فروشگاه یدکی حقی پیروزی مشهد بیابید.

با این درحال حاضر، تمامی سپرهای خودرو یکسان ساخت و ساز نمی شوند. سپرها اشکال مختلفی دارا‌هستند و از مواد گوناگونی ساخته میگردند. در صورتی به‌تیتر صاحب و مالک خودرو یا این که فقط یک عشق‌مند به حوزه تکنولوژی سپر، به داده ها بیشتری نیاز دارید، این نوشته‌علمی علم خیر درباره سپر ماشین در دست شما قرار می دهد.


سپر ماشین چیست؟
سپرهای خودرو به قطعات فلزی و پلاستیکی می‌باشند که در جلو و عقب خودرو نصب گردیده و از مواد جاذب انرژی ساخت و ساز گردیده اند. آن‌ها برای جذب ضربه به جلو و عقب وسایل نقلیه و به دستکم رساندن زخم عکس العمل در سرعت معدود پیاده سازی گردیده اند.

امروزه سپرهای خودروهای سواری استاندارد دارنده یک میله تقویت کننده محکم و طاقت فرسا در تحت پوشش بیرونی می‌باشند که نصیب هایی از فوم یا این که پلاستیک متراکم در تحت آن وجود دارااست. در آمریکا، سپرهای خودروهای سواری می بایست ضربه پنج مایل در ساعت از وسیله نقلیه دیگر را فارغ از هیچ آسیبی به بدنه خودرو جذب نمایند. فوم یا این که پلاستیک این قابلیت را آماده می نماید. در هنگام ضربه، این ماده میان میله تقویت کننده و بدنه خودرو فشرده گردیده و زخم را به دست‌کم برساند.

قطعات دیگری که به سپر متصل می‌شوند مشمول مفاد تحت میباشند:

لامپ ها: لامپ های مه شکن، لامپ های پلاک، لامپ های جلو و لامپ های راهنما.
سیگنال ها و سنسورهای هشدار: دوربین های خودرو، سنسورهای پارک، سنسورهای کیسه هوا، سنسورهای حمایت کننده، سنسورهای تغییر تحول خط خودرو، سنسورهای هشدار واکنش و سنسورهای آب و هوا.
تریم و پوسته گیری: اتصالات تزیینی به سپر جلو و/یا این که عقب.
تاریخچه سپر ماشین
اگرچه ما سپر را یک کدام از اجزای مایحتاج خودرو می دانیم، البته سپرهای اول که در سال 1915 تولید شدند، تماما دکوری بودند. آن ها بسیار نازک و صاف بودند و از یک نوار فلزی رنگ‌گردیده ساخته شده بودند. در آن فرصت، صرفا سپر جلو، کاربرد داشت و در نصیب عقب سپری نصب نمیشد.

در خودروهای سابق
بعد از مدتی، خودروسازان آغاز به پیاده سازی سپرهای درخشان کردند. سپر کرومی اولی‌توشه در دهه 1920 ساخته شد. به ندرت سپرهای غامض و شیکی در دهه 30 و 40 پیاده سازی شوید، ولی گشوده هم ماهیت سپر، زیبایی بود.

پس از مبارزه جهانی دوم نیز سپرها توسعه و گسترش متعددی کردند، البته گشوده هم جنبه امنیتی نداشتند و صرفا بر ظواهر تمرکز می‌کردند.

سپر خودرو
سپرهای اول بیشتر بصورت سبدهایی برای تصاحب کردن اشخاص پیاده سازی می شدند.
بالاخره در سال 1973، دولت آمریکا اولی قانون ها سپر را ارائه کرد. مطابق این قانون ها سپرها بایستی می‌توانستند در قبال ضربه از عقب تا سرعت 2.5 مایل در ساعت و ضربه از جلو تا سرعت 5 مایل در ساعت مقاومت نمایند. در جواب بدین قانون ها تازه، خودروسازان ناچار شدند بر تقویت سپرها تمرکز نمایند. سود سپرهایی بود که ایمن‌خیس بودند، ولی حجیم و غیر قابل انعطاف به‌حیث می‌رسیدند.

برای چند سال، رانندگان ناچار بودند با این سپرهای حجیم و غیرجذاب دست‌و‌پنجه قابل انعطاف نمایند. البته به ندرت خودروسازان منش‌هایی برای بهبود زیبایی و در عین درحال حاضر تقویت سپر پیدا کردند. فعلا سپر ماشین هم جنبه زیبایی و هم جنبه امنیت دارااست و توسعه و گسترش‌های مرتبط با سپر همچنان در درحال حاضر ارتقاء میباشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۵:۳۸ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)