لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

هرآن چه باید در مورد ترموستات خودرو و دلایل خرابی آن بدانید

ترموستات یا این که دماپای یک قطعه مکانیکی میباشد که در بخش اعظمی از دستگاه‌ها و ماشین‌ها برای اثبات نگه‌داشتن دما استعمال می‌گردد. اتومبیل‌ها که با یک موتور کار کشته شغل می‌نمایند، جزء ماشین‌هایی می باشند که از ترموستات به کار گیری می‌نمایند. نوع ترموستات به‌کاررفته در اتومبیل، متعلق به اقتدار موتور و گرمایی میباشد که در طی عمل ایجاد می‌نماید. حاد شدن این قطعه، سبب وارد وارد شدن ضرروزیان‌ به موتور و بقیه نصیب‌های اتومبیل میگردد. شناخت با آیه‌ها و دلایل فساد ترموستات، سبب می شود تا سریعاً به مکانیک مراجعه یا این که خودتان نقص‌ را برطرف نمایید.

انواع ترموستات و لوازم یدکی چانگان درمشهد را در لوازم یدکی حقی مشهد بیابید
 
ترموستات خودرو چیست؟ چه عواملی منجر فساد آن میگردند؟
ترموستات خودرو
بایستی بدانید که ترموستات هم مثل بقیه اجزای خودرو، قدمت اثرگذار و مشخصی دارااست و بعد می بایست ردوبدل گردد. شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که در شرایطی‌که این قطعه در خودرو نباشد چه می شود؟ تا نقطه نهایی این مقاله با ما هم پا باشید تا کل داده ها مورد نیاز درباره ی این قطعه بسیار کاربردی و اساسی خودروی خویش را به دست آورید.
 
 
 
ترموستات خودرو چیست؟
یکی مهم ترین دلایل کوشش صحیح خودرو، به خیال و خاطر دمای مطلوب آن میباشد. در شرایطی که این دمای ایدئال به هر دلیلی کمتر یا این که بیشتر از حد استاندارد باشد، کارایی خودرو با ایراد روبه‌رو می‌گردد. به عبارتی‌طور که میدانید، در خودرو بخشی به اسم رادیاتور وجود داراست که آب جانور در آن به خنک شدن موتور اتومبیل یاری می‌نماید.
 
ترموستات خودرو در مسیر در بین موتور و رادیاتور قرار می گیرد؛ این قطعه وظیفه دارااست تا دمای موتور را روی ۸۵ جایگاه سانتی‌گراد یا این که عددی بسیار در حدود آن نگه دارااست. درین دما، موتور شایسته ترین سعی را داشته و کل اجزای مرتبط به آن در موقعیت ایدئال شغل می‌نمایند.
 
تلاش ترموستات در خودرو چه طور میباشد؟
ارتقاء یا این که کاهش دمای موتور خودرو، سبب تولید خطاها مختلفی نظیر مصرف بالای سوخت، جوش آوردن خودرو و… می شود. ترموستات در مسافت میان رادیاتور و موتور قرار میگیرد و عبور جریان آب (و گاهی ماده ضدیخ) را در دست گرفتن می‌نماید.
 
هنگامی که موتور خودرو دمای پایینی داشته باشد، ترموستات مسیر عبور مایع خنک‌کننده به سمت موتور را می‌بندد تا موتور بیشتر از این خنک نشود. در‌صورتی‌که موتور خودرو بیش‌ازاندازه گرم خواهد شد، این قطعه مسیر عبور مایع خنک‌کننده را گشوده می‌نماید تا دمای موتور کاهش پیدا نماید و به قربت ۸۵ رتبه سانتی‌گراد رسد. وظیفه ترموستات خودرو، تهیه و تنظیم دمای آن در سریع‌ترین مجال ممکن میباشد تا از ایرادات آجل پرهیز نماید.
 
ترموستات خودرو چیست؟ چه عواملی منجر فساد آن می گردند؟
کوشش ترموستات خودرو
ترموستات دارنده دمای کاری مشخصی میباشد که دمای موتور خودرو بر طبق آن تهیه می گردد. در طول خرید این قطعه، به دمای کاری و تناسب آن با دمای کار موتور خودروی خویش اعتنا فرمایید. در ساختار ترموستات یک میله فلزی وجود داراست که به سوپاپ متصل و بدور آن با موم یا این که جیوه اشراف‌گردیده است. هنگامی که دمای دماپای بالا برود، جیوه یا این که موم جان دار در آن ذوب گردیده و وسعت آن زیاد میشود. در تاثیر این فرآیند، میله از مکان خویش تکان کرده و سبب ساز گشوده شدن سوپاپ دماپای خودرو می گردد. وقتی که دمای موتور و دماپای کاهش پیدا نماید، این مراحل به‌شکل معکوس اجرا‌گردیده و منجر مسدود شدن سوپاپ می گردد.
 
 
 
* برای خرید آنلاین اشکال ترموستات کلیک فرمایید *
 
 
علائم و آرم‌های فساد ترموستات
هم اکنون که با وظیفه بسیار اساسی ترموستات در خودرو آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با نشان‌های فساد آن نیز آشنا گردید. این آیه‌ها یاری می‌نمایند تا در سریع‌ترین فرصت ممکن، قطعه حاد را تعمیر یا این که بده بستان نمائید.
 
 
 
ترموستات خودرو چیست؟ چه عواملی سبب ساز فساد آن میشوند؟
 
 
برخی از فساد‌های این قطعه، نشان‌های واضحی دارا‌هستند که می توانید مطمئن باشید که خلل فقط از این قطعه میباشد. برای مثال، مشکلی که معمولاً برای دماپای پیش میاید، ازکارافتادن سنسور میباشد. هنگامی که سنسور نتواند ارتقا دمای موتور را تشخیص دهد، سوپاپ در شرایط بسته باقی می ماند و جریان مایع وارد موتور نمیشود. خنک نشدن موتور منجر ارتقاء شدید و ناگهانی دمای آن گردیده و اصطلاحاً خودروی شما جوش میاورد.
 
حال می بایست نوع دیگری از فساد را پژوهش کنیم که در آن ترموستات به‌طور بی نقص حاد وجود ندارد و به حیث می رسد که وظیفه خویش را به‌نیکی اجرا میدهد. در‌این موردها که دماپای هنوز فعال میباشد، می بایست اختلالات خودروی خویش را با تمرکز برسد فرمایید تا متوجه فساد آن گردید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۲۹:۱۷ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)