زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو
پیش از آنکه به فرصت ردوبدل اینگونه قطعهای بپردازیم خوب میباشد با کلاچ خودرو و نصیبهای متفاوت آن آشنا شویم. لوازم یدکی چانگان کلاچها یکیاز ابزارهایی میباشند که وقتی که دو شفت در حالا گردش میباشند کاربرد می یابند. درینسیرتکامل وسایل یکیاز شفتها بهوسیله موتور رانده میگردد و شفت دیگر به دستگاهی دیگر متصل میباشد. در دریل، بهطور نمونه، یکیاز شفتها بهوسیله موتور چرخانده و دیگری به مته خروجی متصل میباشد. کلاچ می تواند دو شفت در درحال حاضر گردش را نسبت به هم قفل کند؛ بهطوریکه سرعت دورانی آن ها باهم یکسان خواهد شد. همینطور قادر است نسبتی آزادی تولید نماید تا سرعت هر یک از شفتها کمی گوناگون باشد.
در خودرو، شما نیاز به کلاچ دارید زیرا موتور همواره در هم اکنون گردش میباشد اما چرخهای خودرو همواره در اکنون گردش نیستند. برای اینکه خودرو فارغ از بی سروصدا شدن موتور متوقف گردد، رابطه چرخها بایستی با موتور جدا گردد. کلاچ به ما این اقتدار را میدهد تا بتوانیم شفت موتور چرخان را به شفت گیربکس غیر چرخان بهآرامی به وسیله در اختیار گرفتن لغزش در بین آنها سرگرم کنیم. برای شعور خوب طریق عمل کلاچ، بایستی آغاز مضمون اصطکاک تشریح گردد. درواقع اصطکاک معیار دشوار یا این که راحت بودن لغزش دو سطح روی همدیگر میباشد. اصطکاک بهوسیله پستی بلندیهای مو جود بر روی سطح ساخت می شود؛ حتی صافترین سطح ها دارنده پستی و بلندیهایی در سایز میکروسکوپی میباشد. هر چه این پستی بلندیها گران قدرخیس باشند، لغزش سطح های بر روی یکدیگر طاقت فرساخیس می گردد. کلاچ به انگیزه اصطکاک مو جود فی مابین فلایویل و کاغذ کلاچ آیتم به کارگیری قرار می گیرد.
ورقه کلاچ خودرو
زمانی که شما پدال کلاچ را لمس نکردهاید، فنرهای مو جود، کاغذ را به سمت کاغذ کلاچ فشار میدهند که به دنبال به سمت فلایویل هم فشار میاورد. این فعالیت موتور را به شفت ورودی گیربکس قفل مینماید و منجر می شود تا هر دو با سرعت یکسانی روزگار کنند. معیار نیروی کلاچ می تواند به اصطکاک فی مابین شیت کلاچ و فلایویل و فنریت مورد نیاز برای چسباندن صفحه های به یکدیگر، متعلق باشد. نیروی اصطکاک در کلاچ صحیح مانند نیروی اصطکاک مو جود در ترمزها کار مینماید، جزء اینکه فنری شیت کلاچ را فشار داده و سرگرم مینماید. این نیرو در سیستم ترمز قادر است با نیروی وزن خویش، بلوک را به سمت زیر فشار دهد. در خودروهای با گیربکس دستی پدال کلاچ به کاغذ کلاچ متصل میباشد و نیروی تولیدی پیشرانه از روش پدال به ورقه و قطعات دیگر میرسد. به همین خیال و خاطر میباشد که کاغذ کلاچ قدمت مشخصی داراست و بعد از مدتی استعمال بایستی بده بستان خواهد شد؛ البته علائم و علامتهای مجموع شدن شیت کلاچ چیست و فرصت بده بستان آن چه هنگامی خواهد بود؟ در پی بهاین مفاد می پردازیم.
با دیدن هرمورد از علائم ذیل میقدرت فهمید که مجال بده بستان برگه کلاچ فرا رسیده میباشد:
محکم شدن پدال: یکی اولین آرمهای نقطه نهایی قدمت کاغذ کلاچ محکم شدن پدال کلاچ خواهد بود.
جنبش فنری پدال کلاچ و پرتاب پا: با ارتقا قدمت ورقه کلاچ و استهلاک آن شاهد جنبش فنری پدال و پرتاب پا به سمت عقب خواهید بود. همینطور در طی ردوبدل دنده صدای متعددی از پدال کلاچ به گوش میرسد.
پایینفشار بودن پیشرانه و خودرو: دراینصورت یک نوع ناهماهنگی فی مابین واحد سنجش نیروی وارداتی به پیشرانه و سرعت آن وجود داراست بهاین مفهوم که شما به سرعت دادن بیشتر نمیتوانید باگاز مدنظر خویش دست یابید. دراینصورت مجال ردوبدل کاغذ کلاچ خودرو فرا رسیده میباشد.
لرزش خودرو در طول آغاز تکان: وقتی که قدمت کاغذ کلاچ به اتمام برسد خودرو در طول استارت به تکان لرزش خواهد داشت کهاین لرزش با ارتقا استهلاک کاغذ کلاچ بیشتر نیز شود.
بی صدا نشدن خودرو در دنده دو: در وضعیت معمولی و هنگامی که کاغذ کلاچ هنوز به نقطه نهایی نرسیده میباشد با قرار دادن خودرو در دنده دو و ول کردن پدال کلاچ شاهد بدون صدا شدن آن خواهید بود ولی وقتی که قدمت این قطعه به اتمام برسد خودرو در دنده دو خموشی نخواهد شد.
برچسب: ،