بک لینک -
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
جت بت بدون فیلتر
سایت enfejar
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
sibbet90
سایت بازی انفجار
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
لانا کازینو
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
جت بت
betforward
river poker
emperor poker
baxbet
وان ایکس بت
mahbet
بازی انفجار
تک بت
منوتوبت
سایت پارس نود
وین بت
بازی پاسور شرط بندی
بازی تخته نرد شرط بندی
بازی حکم شرط بندی
جت بت
سایت حضرات بت
سیب بت
وین پارس
بت 365
سایت بازی انفجار
بت فوروارد
سایت وان ایکس بت
سایت هات بت
وان ایکس بت فارسی
بت فا
ورود به تک بت
سایت دنس بت
ورود به حضرات
هات بت
دنس بت
بازی انفجار انلاین
ورود به بازی انفجار
بازی انفجار دنس
دانلود بازی انفجار
سایت شرط بندی انفجار
سایت بت فا
سایت هتریک
بازی انفجار شرط بندی
خرید موتور سیکلت
bettime90vip
اپلیکیشن وان ایکس بت
yekbet
بت
بازی بلک جک
سایت شرط بندی با شارژ کارت به کارت
سایت شرط بندی پیش بینی
megashart
سایت شرط بندی
بت یک
جت بت
ac90bet
سایت یک بت
سایت شرط بندی بت یک
1xborobet
1xyekbet.com
plinkobet.casino
bet
برو بت
borobet
enfejar.win
سایت شرط بندی ورزشی
جت بت بدون فیلتر
jet900
جت بت ایران
اس بت
جت بت
جت بت ایران
جت بت انفجار
بت ۳۰۳
اپلیکیشن بت
جادوبت
bet90
بازی انفجار پولی
pishbini1.com
betforward سایت
سایت اصلی وان ایکس بت
آهنگ زنگ بزن آمبولانس
 لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

چگونگی تعویض باتری خودرو

باتری‌ها به حدی قابل‌متکی بودن و بی آلایش می‌باشند که رانندگان معمولاً آن ها را فراموش می‌نمایند و وقتی متوجه این قطعه میشوند که شغل از فعالیت قبلی میباشد. لوازم یدکی چانگان در‌حالتی که به باتری خودرو اعتنا نمایید و بعضی آزمایش‌های معمولی را جاری ساختن دهید ریسک ماندن در جاده را کاهش خواهید اعطا کرد. باتری‌ها در مقابل کاری که جاری ساختن می دهند قطعات نسبتاً ارزان‌قیمتی به اکانت میایند.

باتری وخیم گردیده خودرو
بدیهی‌ترین علامت ساخت و ساز نقص‌ در باتری، از فعالیت افتادن آن میباشد. اما به خیال اینکه باتری بخشی از یک سیستم تبارک‌خیس مرتبط به دیگر نصیب‌های خودروست، باتری از شغل افتاده شاید نشانه دهنده مشکلی عمیق‌خیس باشد. در‌حالتی که ایراد دیگری در سیستم برقی خودرو همانند آلترناتور ضعیف وجود داشته باشد، باتری شاید الکتریسیته کمتری را نسبت به شرایط معمولی ساخت و ساز نماید. شایسته ترین طریق برای آزمایش باتری به کارگیری از تسترهای الکترونیکی میباشد. شما یا این که تکنسین فراگیری چشم تستر را به باتری وصل می‌نماید و تصویری از موقعیت باتری و نیاز یا این که عدم نیاز به ردوبدل آن را علامت میدهد. تسترهای مختلفی در بازار وجود دارا‌هستند. بعضا به باتری متصل می شوند و بعضا نیز در جا فندکی قرار میگیرند تا ترازو شارژ باتری را آرم دهند. در صورتی‌که تستر را به باتری وصل می کنید قطعاً از دستکش و عینک محافظ استعمال نمایید تا از جراحت احتمالی اسید باتری در هواخواهی باشید.

فساد باتری
خویش باتری هم نشان‌هایی از فساد را بروز میدهد. او‌لین نکته قدمت باتری میباشد. درصورتی که باتری ارتفاع قدمت فراتر از ۳ یا این که ۴ سال داراست پس ساخت اختلال در آن به دور از انتظار وجود ندارد. دومی نکته هم عادات رانندگی میباشد. به خاطر داشته باشید که سفرهای کوتاه و دورهای وقتگیر عدم به کارگیری از خودرو منجر کاهش ارتفاع قدمت باتری شود. سو‌مین زمینه هم نگاه کردن به خویش باتری میباشد. وجود خوردگی و نشتی روی باتری در معنای اتمام ارتفاع عمرش خواهد بود. در صورتی باتری دارنده پوشش محافظتی میباشد آن را جداگانه فرمایید تا بتوانید ذیل باتری را مشاهده کنید. همینطور روی قطب‌های باتری را نیز ملاحظه کنید. شما می توانید قطب‌های باتری را با آب پاک نمایید. تنها به کارگیری از دستکش و عینک را از خاطر نبرید چون محلول الکترولیتی دارنده سولفوریک اسید میباشد و میتواند به پوست جراحت برساند. نهایتاً هم به بوی سولفور یا این که تخم‌مرغ گندیده حساس باشید که میتواند نماد دیگری از فساد باتری باشد. بوی مرتبط با داغ کردن و خالی شدن باتری بصورت متوالی هم می تواند یک نشان دیگر باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۴۸:۰۷ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

دلایل روشن شدن چراغ ترمز ABS خودرو

ترمز ضد قفل Anti-Lock Brake system که به اختصار ABS نیز نامیده می‌گردد تحولی در ایمنی خودروها به وجود آورده میباشد. لوازم یدکی چانگان این سیستم در سال ۱۹۲۰ به وسیله گابریل ویسین مهندس فرانسوی نوآوری شد و امروزه به‌شکل پهناور در خودروها بکار می‌رود. به عبارتی‌طور که از اسم ترمز ABS برمی‌آید، غرض آن خودداری از قفل شدن چرخ‌ها در طی ترمز تصاحب کردن میباشد. در خودروهای فاقد این نوع ترمز شاهد قفل شدن چرخ‌ها هستیم که منجر بیرون شدن در دست گرفتن خودرو از دست راننده میگردد و ریسک‌های ایمنی متعددی درپی داراست.

خودروی فارغ از ترمز را چه گونه متوقف کنیم؟
در خودروهای مجهز بدین سیستم رینگ‌ای در هر چرخ بکار رفته میباشد و بالای آن نیز سنسوری وجود دارااست که داده ها مرتبط با سرعت چرخش چرخ را به کامپیوتر مرکزی یا این که ECU می‌فرستد. در‌صورتی‌که ECU تشخیص دهد یک یا این که یک‌سری چرخ خودرو در حین تصاحب کردن ترمز سرعتی کمتر از دیگر چرخ‌ها دارا‌هستند واحد سنجش فشار ترمز را کاهش خواهد اعطا کرد تا آن چرخ شل‌خیس بچرخد و قفل نشود؛ ولی سیستم ترمز ABS نیز همچون هر سیستم دیگری با مشکلاتی مواجه میگردد و ما نیز می خواهیم دلایل پر‌نور شدن لامپ ترمز ABS را سرویس شما عزیزان تفصیل دهیم.

لامپ ترمز ABS
خودروسازان برای اگاهی از اشتباهات مرتبط با سیستم ترمز ABS لامپ هشدار مخصوصی را پیاده سازی کرده‌اند که در پشت آمپرها قراردارد و با نوشته رنگ زرد یا این که نارنجی ABS مشخص و معلوم می گردد. وقتی که مشکلی برای ABS خودرو به وجود آید این لامپ پر‌نور گردد.

لامپ ترمز ABS چرا پر‌نور می گردد؟
به عنوان مثال مشکلاتی که سبب ساز پر‌نور شدن لامپ ترمز ABS میگردد می‌قدرت به مورد ها تحت اشاره نمود:

فساد ماژول در اختیار گرفتن ABS
واحد در دست گرفتن ABS یا این که ماژول جزو مهمترین اجزای این سیستم به شمار می‌رود. این ماژول به رسیدگی سرعت چرخش چرخ‌ها از روش سنسورها می پردازد و داده ها را به ECU می‌فرستد و اوامر را نیز اخذ و ایفا می‌نماید. هرگونه فساد در ماژول در دست گرفتن ABS منجر پر‌نور شدن لامپ هشدار در پشت آمپرها شود.

پایین آمدن روغن ترمز
سیستم ترمز خودروهای مدرن از نوع هیدرولیکی میباشد و بدین ترتیب سیلندر اساسی سبب انجام نیرو روی روغن ترمز می‌گردد تا در غایت لنت‌ها با روتورها تماس داشته باشند و خودرو را متوقف نمایند. این دستور در معنای نیاز ضروری به روغن ترمز کافی در مخزن آن میباشد البته درصورتی‌که ترازو روغن ترمز به دلایلی همانند نشتی یا این که از دست رفتن چگونگی کاهش یابد ترمزها سعی صدق نخواهند داشت. ECU خودرو اینگونه مشکلی را با حسگرهای اختصاصی تشخیص میدهد و سبب پر‌نور شدن لامپ ABS میشود. برای استحصال داده ها بیشتر در این باره میتوانید نوشته‌ی علمی “انگیزه پایین آمدن روغن ترمز” را رسیدگی فرمایید.

سنسورهای سرعت چرخ وخیم
به عبارتی‌طور که از اسم این سنسورها برمی‌آید، سنسورهای سرعت چرخ واحد سنجش چرخش را تحقیق می‌نمایند و داده ها را به ECU می‌فرستند. درصورتی‌که اختلالی در تلاش این سنسورها به وجود آید لامپ هشدار ترمز ABS در پشت آمپرها پر‌نور شود. معمولاً در اینگونه حالتی سیستم ترمز ضد قفل از مدار بیرون می گردد ولی ترمز معمولی خودرو همچنان فعال خواهد بود.

فساد رله‌ها و فیوز سیستم ترمز ABS
در شکل فساد هر یک از قطعات داخلی این سیستم لامپ هشدار مرتبط با آن پر‌نور گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۲۶:۴۲ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

چگونه باتری درستی را برای ماشین انتخاب کنیم؟

باتری ماشین یک کدام از مهمترین قطعات سیستم برقی آن میباشد و به این ترتیب تعیین آیتم صحیح امری حیاتی خواهد بود. لوازم یدکی چانگان اما بایستی دانست باتری‌های تولیدی در سراسر جهان مشابه هم نیستند و گزینش باتری مطلوب خودرو امری سرگردان‌کننده خواهد بود؛ ولی در شرایطی که بخواهیم یک باتری تازه برای وسیله نقلیه خویش گزینش کنیم چه نکاتی می بایست رعایت شوند؟

شارژ باتری خوابیده ماشین
به بعدها باتری انتخابی و محل قرارگیری آن در محیط پیشرانه توجه داشته باشید چراکه بعد ها باتری‌ها مختلف میباشد.
باتری‌ای را گزینش فرمائید که توان ما یحتاج در تأمین برق سیستم‌های متعدد خودرو را داشته باشد. برای اگاهی از خصوصیت‌های باتری خودروی خویش می توانید دفترچه راهنمای آن را بازرسی نمائید تا با اگاهی از مواقعی همانند آمپراژ و گنجایش آن خرید خیر داشته باشید.
در صورتی‌که در مناطقی با آب‌وهوای سرد معاش می کنید به طبعً در گزینش باتری مطلوب این بخش ها توجه فرمائید چراکه معمولاً سعی باتری‌ها در هوای سرد کاهش مییابد.
درصورتی که باتری ماشین خوابید چه طور آن را ردوبدل کنیم؟

اگرچه شما مدام میتوانید باتری از فعالیت افتاده را با مراجعه به مکانیک ردوبدل نمایید ولی این فعالیت به راحتی در منزل نیز قابلیت‌پذیر میباشد. درصورتی‌که تصمیم دارید خودتان باتری خوابیده ماشین را بده بستان نمایید می‌بایست مفاد ایمنی پایین را رعایت نمائید:

تلاوت دفترچه راهنمای خودرو
پیش از خرید باتری خودروی خویش مسلماً می بایست دفترچه راهنمای آن را تحقیق فرمایید تا از خصوصیات باتری مطلوب وسیله نقلیه دور اندیشی پیدا فرمائید.

رعایت نکات ایمنی
به طبعً پیش از ردوبدل باتری ماشین نکات ایمنی همانند پوشیدن دستکش و عینک ایمنی را رعایت فرمائید چراکه تماس اسید باتری با پوست و دیده‌ها بسیار خطرناک خواهد بود.

رعایت ترتیب جداگانه کردن قطب باتری
مدام در صدر قطب منفی و آن گاه قطب مثبت باتری ماشین را غیر وابسته فرمایید.

عدم واکنش اشیای فلزی با قطب باتری
هیچوقت اذن ندهید شی ها و ابزارهای فلزی با قطب‌های باتری اتصال پیدا نمایند.

عدم مصرف دخانیات
هیچ گاه در طول بده بستان باتری و در حوالی آن سیگار نکشید و مطمئن گردید هیچ‌سیرتکامل جرقه‌ای نیز نیست چراکه احتمال وقوع انفجار در باتری ارتقا خواهد یافت.

پروسه ردوبدل باتری ماشین

مرحله اولیه: مطمئن گردید خودرو بدون صدا میباشد. شاید این موضوعی مبرهن به حیث رسد ولی مداقه متعددی دارااست.

مرحله دوم: با استعمال از آچار اختصاصی قطب منفی باتری را غیروابسته فرمائید. در شرایطی‌که خوردگی متعددی در‌این نصیب وجود دارااست می توانید با به کارگیری از برس یا این که آب مواد خاطر گردیده را منزه کرده و بعد قطب منفی را مستقل نمایید.

مرحله سوم: روند مستقل کردن قطب منفی باتری را برای قطب مثبت نیز تکرار فرمایید. به عبارتی‌طور که گفته شد قطب مثبت ذیل درپوش پلاستیکی قرمز رنگ رنگی پوشانده شد‌ه‌است.

مرحله چهارم: پیچ و مهره‌های نگه‌دارای باتری در محل خویش را گشوده فرمایید. معمولاً باتری توسط میله‌ای فلزی در مکان خویش سفت میشود که آن را نیز بایستی جداگانه فرمایید.

مرحله پنجم: باتری از شغل افتاده ماشین را از مکان خویش خارج بیاورید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۵:۰۰ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

عملکردها و وظایف شاسی ماشین چیست؟

شاسی وظیفه تحمل وزن پیشرانه، گیربکس، سرنشینان و برخی قطعات دیگر را بر ذمه داراست. لوازم یدکی چانگان یکی از دیگر از عملکردهای شاسی ماشین را می‌اقتدار محافظت ساختار و صورت خودرو دانست به این ترتیب این قسمت خودرو بایستی استحکام بالایی داشته باشد و با سپری شد مجال صورت خویش را از دست ندهد. به همین خیال و خاطر میباشد که متریال بکار رفته در شاسی بایستی چگونگی بالایی داشته باشند تا بتوانند وزن قطعات را تحمل نمایند.

قطعات شاسی ماشین
شاسی ماشین
به‌دنبال به بعضا از مهمترین قطعات شاسی وسایل نقلیه میپردازیم:

کلاچ
او‌لین قطعه‌ای که با شاسی ماشین همدم میباشد کلاچ اسم داراست که سبب انقطاع و وصل پیشرانه و گیربکس میشود. کلاچ منجر قابل انعطاف‌خیس شدن مراحل ردوبدل دنده می‌گردد و از دو قطعه به اسم‌های فلایول و برگه فشار که با بدور پیشرانه می چرخند تشکیل میشود. هنگامی که شیت به فلایول فشرده می شود پیشرانه به گیربکس متصل گردد ولی در سیستم کلاچ اتومات محور عمل با نیروی فشار روغن مایع خواهد بود. این نیرو را ارتقا سرعت پیشرانه بیشتر گردد و نیازی به به کارگیری از کلاچ دستی نخواهد بود.

گیربکس
گیربکس یکی‌از دیگر از نصیب‌های روی شاسی میباشد که خروجی پیشرانه را تغییر و تحول می دهد. گیربکس در مواردی که خودرو مستلزم گشتاور یا این که سرعت زیاد میباشد بسیار به عمل میاید. گیربکس خودرو با تهیه نسبت میان دنده‌ها اینگونه کاری را اجرا می دهد. گشتاور گیربکس بدور پیشرانه بستگی داراست. گیربکس نیز همچون کلاچ در اشکال دستی و خود کار ایجاد شد‌ه‌است.

اکسل
اکسل جزو قسمت‌های اصلی خودروست که چرخش چرخ‌های چپ و راست را تهیه می‌نماید. درصورتی‌که اینگونه کاری اعمال نشود یکی چرخ‌ها در طول گردش یا این که عبور از پیچ میتواند بلغزد و استهلاک بیشتری داشته باشد. دو نوع اکسل در خودروها با اسم‌های اکسل صلب و غیروابسته بکار می‌رود. در اکسل غیروابسته هر چرخ به‌شکل جداازهم جنبش می‌نماید درحالی‌که اکسل صلب در نقطه مقابل آن جای دارد.

فنربندی
فنرها بخشی از سیستم تعلیق می‌باشند و منجر خنثی‌سازی لرزش‌های جاده و عدم جابجایی آن ها به کابین می شوند. این فنرها معمولاً از فولاد منعطف با پیاده سازی توسعه یافته ساخته میشود. یکی گونه های فنرها با اسم فنر تخت شناخته می‌گردد که فولاد منعطف شیت مانند میباشد و به خیال استحکام و بضاعت بیشتر در خودروهای باری و هنگفت ‌وزن بکار می‌رود.

جذب کننده شوک
جذب کننده‌ها با فنرها تفاوت دارا‌هستند و میتوانند شوک‌های ناشی از کارکرد فنرها را جذب نمایند. این واقعه هنگامی چهره میدهد که خودرو از یکپارچه‌انداز رد می شود و فنر ذیل تأثیر نیروی وارده قرار میگیرد. اما به خیال و خاطر ماهیت منعطف فنرها و وزن بالای خودرو، شوک‌ها می توانند بعد ها بزرگی داشته باشند.

سیستم امر
دستور نیز بخشی از شاسی ماشین به شمار می‌رود و جزو اجزای اصلی وسایل نقلیه میباشد. این سیستم در گونه های مختلفی برای مثال هیدرولیکی و برقی ساخت گردیده‌است. امر‌های هیدرولیک از نیروی مایع هیدرولیک ناشی از پمپ دستور به کار گیری می‌نمایند درحالی‌که امر‌های برقی دارنده موتوری می باشند که مستقیماً با باکس‌امر رابطه داراست.

سیستم ترمز
ترمز خودرو وظیفه کاهش سرعت و توقف آن را بر ذمه داراست. ترمز ماشین با استعمال از اصطکاک سبب ساز تبدیل انرژی حرکتی به انرژی گرمایی شود. درین سیستم لنت ترمز و روتور نقشی مهم دارا‌هستند که با فشرده شدن به یکدیگر کاهش سرعت را اجرا خواهند بخشید. در خودروها دو نوع سیستم ترمز مرسوم یعنی ترمزهای پیاله‌ای و دیسکی بکار رفته میباشد.

حلقه و لاستیک
یکی از دیگر از اجزای شاسی را می‌قدرت حلقه و لاستیک‌ها دانست که رابطه بدون واسطه با سطح جاده دارا هستند. لاستیک‌ها سبب جذب لرزش‌های خرد جاده می شوند و به جهت چسبندگی با مسیر پایداری خودرو را ضمانت می‌نمایند.

نشان‌های ضربه میل کردن شاسی ماشین
برای مثال نشان‌های ضربه میل کردن شاسی خودرو می‌اقتدار به وجود نقاط جوش روی شاسی، تغییر و تحول صورت و رنگ‌پریدگی، به هم خورد حاشیه‌های شاسی و مشاهده اثر ها شاسی کشی اشاره نمود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۶:۲۴ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

اجزای مختلف شفت خودرو

مهمترین نصیب‌های شفت خودرو دربرگیرنده مورد ها ذیل می‌باشند:

لوازم یدکی چانگان

لوله
خودروهای پیشرانه جو و دیفرانسیل عقب از اینگونه قطعه‌ای به کار گیری می‌نمایند و نقش آن نیز مراقبت حالت یا این که منزلت قسمت عقب شفت در طول ترمز یا این که عجله به دست آوردن خودروست.

فلنج ها
این قطعه برای رابطه شفت خودرو با دیفرانسیل، باکس جابجایی و گیربکس بکار می‌رود. فلنج ها همینطور برای متصل کردن شفت‌ها با پمپ‌های هیدرولیک و بخش اعظمی از قطعات دیگر وسایل نقلیه کاربرد دارا‌هستند.

بیرینگ مرکزی
قطعه حافظه گردیده به مراد رابطه دو قسمت شفت بکار می‌رود. با به کارگیری از بیرینگ مرکزی قرارگیری قطعات متفاوت شفت در وضعیت ظریف خویش ضمانت می شود و واحد سنجش لرزش‌ها در طول تکان خودرو کاهش می یابد.

کامل
به عنوان مثال مهمترین قسمت‌های شفت خودرو می‌اقتدار به کامل‌های کلیه‌کاره اشاره نمود که منجر رابطه شفت‌های خودرو می گردند. اینگونه قطعاتی به وفور در خودروهای چهار چرخ مشوق و دیفرانسیل عقب بکار میروند.

یوغ انتهایی
یوغ انتهایی برای ارتقاء دوام و اعتنا شفت بکار می‌رود. مقصود اساسی از پیاده سازی این قطعه کاهش لرزش و هرج و مرج در طی عجله گیری خودروست و بدین ترتیب راحتی سواری با وسیله نقلیه بهبود می یابد.

اساس میانی
مثلا مهمترین نصیب‌های شفت می‌اقتدار به اساس میانی اشاره نمود که با شفت متصل به رده بیرینگ مرکزی یاروهمدم می گردد.

یوغ لغزشی و لوله‌ای
یوغ لغزشی مستقیماً از روش کامل به شفت خودرو متصل میشود و برای جابجایی اقتدار می‌لغزد. یوغ لوله‌ای نیز برای چرخش صحیح شفت و کامل لازم میباشد.

شفت لوله‌ای
این شفت برای تصحیح مسافت میان اکسل عقب و گیربکس بکار می‌رود. شفت خودرو شاید دارنده بیش تر از یک شفت لوله‌ای باشد. ارتفاع این شفت مبتنی بر مسافت از گیربکس فرق می‌نماید و معمولاً مثال‌های کوتاه‌خیس در خودروهای دیفرانسیل جلو بکار می روند درحالی‌که خودروهای دیفرانسیل عقب شفت لوله‌ای طویل‌تری دارا‌هستند.

اشکال شفت خودرو
شفت خودرو
شفت‌ها در سه مجموعه اساسی قرار میگیرند:

شفت یک‌تکه
این نوع شفت‌ها در خودروهای چهار چرخ مشوق و اکثری از وسایل نقلیه دیگر بکار میروند و مسافت مقداری دربین اکسل و پیشرانه دارا هستند. برای ارتقا دوام، چگونگی و استحکام شفت‌های یک‌تکه از جوشکاری مخصوصی به کارگیری می گردد. این نوع شفت از متریال مدل‌وزن همانند آلومینیوم ساخته میشود. مثلا ایرادات شفت‌های یک‌تکه می‌اقتدار به زخم دیدن ریلکس، نیاز به مسافت بیشتر برای قرار به دست آوردن شفت در مکان خویش و هزینه‌های ساخت بالا اشاره نمود.

شفت دو یا این که سه‌تکه
از این نوع شفت‌ها در خودروهای چهار چرخ جایزه و خودروهایی که دارنده مسافت متعددی فی مابین اکسل و پیشرانه می باشند به کار گیری میشود. شما میتوانید با تقسیم‌بندی شفت به دو یا این که سه نصیب متفاوت سرعت را کاهش دهید. هنگامی که شفت خم نشود کف خودرو یا این که تونل گیربکس بالای شفت در طول کمتری قرار میگیرد تا براین اساس فضای بیشتری برای کابین خودرو آماده خواهد شد.

دیفرانسیل جلو
اولیه از همگی می بایست دانست خودروهای دیفرانسیل جلو از شفت به کارگیری نمی کنند بلکه در‌این مجموعه از وسایل نقلیه چرخ جلو اقتدار را برای به جنبش درآوردن خودرو فراهم می‌نماید. برخلاف شفت طویل خودروهای دیفرانسیل عقب، کلیه نصیب‌های جابجایی توان خودروهای دیفرانسیل جلو در قسمت جلویی نصب گردیده‌اند. در‌این خودروها، شفت از پلوس بجای کامل‌های کلیه‌کاره استعمال می‌نماید. در اینگونه خودروهایی اکسل و گیربکس در یک واحد یکدست که ترنس اکسل اسم میگیرد قرار دارا‌هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۷:۱۳ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

فیس لیفت خودرو چیست؟

یکی‌از کلمه و واژه‌هایی که در متن‌ها خودرویی زیاد مشاهده میشود رخ‌لیفت میباشد. لوازم یدکی چانگان این اصطلاح در دنیای خودرو به معنای به‌روزرسانی خیر‌چندان تعالی یک نسل از یک خودرو میباشد تا همچنان بتواند در بازار رقابت نماید. رخ‌لیفت‌ها معمولاً در وسطٔ قدمت هر نسل جاری ساختن میشوند تا خودرو را تا‌زمانی‌که نسل تازه معرفی گردد همچنان بروز نگه دارا‌هستند. خودروسازان از روش چهره‌لیفت می توانند محصول ها خویش را سوای بازطراحی بی نقص، همچنان جدید و رقابتی نگه دارا‌هستند. درحالی‌که چرخهٔ قدمت هر نسل از خودروها به طور تقریبً در بین شش عدد هشت سال میباشد، صورت‌لیفت‌ها معمولاً حدود سه سال بعداز رونمایی یک نسل از خودرو معرفی می گردند.
احتمالاً می بایست فورد را شرکتی دانست که نخستین دفعه مضمون‌ چهره‌لیفت را مطرح کرد. این مجموعه سبک T را در حدود ۲۰ سال به ساخت رساند و تا اواخر دههٔ ۲۰ جانشین جدیدی برای آن معرفی نکرد. بااین‌اکنون، ازآنجایی‌که به جهت عرضهٔ رقبایی بوسیله جنرال موتورز، سهم سبک T از بازار کاهش پیدا کرد، فورد طی سال‌ها مبادرت به به‌روزرسانی این خودرو کرد و تغییرات کوچکی در ظواهر خودرو ساخت شد که به عبارتی رخ‌لیفت مدرن به حساب می‌آید. به همین عامل، سبک T سال ۱۹۰۸ با سبک T سال ۱۹۲۷ تفاوت‌های متعددی دارااست.

تغییرات چهره لیفت
در رخ‌لیفت معمولاً شاهد تغییراتی در لامپ‌ها و سپرها هستیم درحالی‌که بعضی خودروسازان حلقه‌ها و رنگ‌های جدیدی را هم برای خودرو ارائه می‌نمایند. تغییرات داخلی خودروها در حین چهره‌لیفت نیز معمولاً جزئی میباشد و مشمول به‌روزرسانی تریم‌ها، تزئینات و ارائهٔ نمایشگرهای تعالی‌خیس میگردد. بااین‌حالا، برخی خودروسازان در هنگام رخ‌لیفت یک خودرو، داشبورد به طور کاملً جدیدی برای آن پیاده سازی می‌نمایند که‌این مسئله را بیشتر در خودروسازان چینی و کره‌ای میبینیم. خلال این، چهره‌لیفت میتواند با تغییرات فنی مثل به‌روزرسانی پیشرانه و گیربکس، تغییراتی در سیستم تعلیق و یا این که ارائهٔ پیشرانهٔ تازه هم یاروهمدم باشد. ولی خیلی از صورت‌لیفت‌ها سوای تغییرات فنی شکل می گیرند و فقطً مشتمل بر به‌روزرسانی‌های بیرونی و داخلی میشود.

گونه های صورت لیفت
در اکثر چهره‌لیفت‌ها معمولاً پلت‌هیبت و ساختار کلی خودرو دست‌نخورده باقی می ماند و تنهاً با تغییراتی خیر‌چندان کلی در ظواهر و باطن، عملکرد می شود سوای صرف هزینهٔ زیاد، خودرو بروز خواهد شد. بااین‌حالا، رخ‌لیفت گونه های مختلفی داراست و در بعضا موردها تغییرات گرانقدر‌تری را در‌پی خواهد داشت.

رخ لیفت جزئی
در صورت‌لیفت جزئی به عبارتی‌طور که از نامش مشخص و معلوم میباشد، تغییرات خودرو فقطً به به‌روزرسانی‌هایی در درون و بیرون خودرو و در مواقعی مثل پیاده سازی لامپ‌ها، سپرها، جلوپنجره و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خلاصه میشود. درین نوع چهره‌لیفت معمولاً برای کاهش هزینه‌ها، پروفیل جانبی خودرو دست‌نخورده باقی می ماند تا نیازی به تغییر و تحول پوسته‌های تبارک ساخت نباشد. این نوع رخ‌لیفت عمدتاً نمی‌تواند بیش تر از سه عدد چهار سال به قدمت خودرو بیفزاید.

رخ لیفت کلی
در رخ‌لیفت کلی تغییرات گران قدر‌خیس می‌باشند تا جایی که گاهی تک تک ظواهر و درون خودرو دستخوش تغییرات می‌گردد. به‌تیتر‌نمونه، درین نوع چهره‌لیفت دماغه خودرو به‌طور بدون نقص بازطراحی میشود، برای درون خودرو داشبورد تماماً جدیدی پیاده سازی میشود و حتی ممکن میباشد در پروفیل جانبی خودرو هم تغییراتی شکل گیرد. صورت‌لیفت کلی قادر است بیشتر به قدمت یک سبک بیفزاید. یک کدام از جدیدترین مصادیق این نوع رخ‌لیفت، نسل کنونی لکسوس IS میباشد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ صورت‌لیفت کلی و بزرگی را تجربیات کرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۰۳:۱۵ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

تاریخچه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ

خودروسازان دارای اعتبار جهانی در سعی برای گسترش تکنولوژی‌های روز جهت آسایش و رفاه سرنشینان می باشند. لوازم یدکی چانگان مثلا این خصوصیت‌ها که ولی از تعدادی سال پیش در خودروها بکار می‌رود هدآپ دیسپلی یا این که نمایشگر سربالاست. به دنبال می خواهیم شمارا با این خصوصیت کاربردی خودروها آشنا کنیم.

هدآپ دیسپلی چیست؟
هدآپ دیسپلی head-up display که به‌شکل مخفف با سه صحبت HUD نیز نماد داده می گردد به نمایشگر شفافی گفته میگردد که سوای نیاز به دیده برداشتن راننده از روی جاده قادر است داده‌ها و داده ها متعدد خودرو را به اکران بگذارد. ریشه اسم این تکنولوژی از خلبان هواپیماها گرفته گردیده که میتوانند داده ها مدنظر خویش را با نگاه کردن به جلو و قرار دریافت کردن راز در وضعیت صعودی بجای نگاه به تحت و نشانگرها اخذ نمایند. اینک سه نوع هدآپ دیسپلی در خودروها بکار می‌رود که اولی نوع آنها داده ها را در شیشه جلوی خودرو می‌تاباند و راننده آن‌ها‌را می‌بیند. دومی نوع نمایشگرهای سربالا دارنده ادغام‌کننده کوچکی می باشند که از شیشه جلو غیر وابسته میگردد. این مخلوط‌کننده‌ها از نوع تاشو نیز می‌باشند. سومی نوع نمایشگرهای سربالا نیز به‌شکل نمایشگری روشن میان لایه‌های شیشه جلو قرار میگیرند. برای استحصال اگاهی بیشتر درباره دوربین تصویب اتفاق ها خودرو نیز می‌توانید نوشته‌ی‌علمی آن را در پدال رسیدگی نمایید.

تاریخچه
نیسان در سال ۱۹۸۸ اولی خودروسازی بود که‌این تکنولوژی را با خودروی سیلویا S13 وارد بازار خودروی ژاپن کرد. جنرال موتورز نیز در به عبارتی فرصت نمایشگرهای سربالا را در تولیدها خویش ارائه نمود. او‌لین هدآپ دیسپلی های جنرال موتورز روی خودروهای الدزموبیل کاتلاس سوپریم ایندی نصب شدند. او‌لین نمایشگر قابل تنظیمات باکیفیتی که برای خودروها ساخت و ساز گردیده بود نخستین دفعه در سال ۱۹۹۸ روی شورولت کوروت نسل پنجم ارائه شوید. 1سال آنگاه نیز کادیلاک DTS با نمایشگر سربالای دارنده روئت کرد در شب عرضه شد.

هدآپ دیسپلی
بی ام و نیز در سال ۲۰۰۳ ورژن‌های عالی و والا‌خیس هدآپ دیسپلی را روی محرمانه ۵ نسل E60 ارائه کرد. کمپانی پایونیر در سال ۲۰۱۲ سیستمی ناوبری را معرفی کرد که داده ها را به مدل نمایشگر سربالا و اما بجای آفتاب‌گیر راننده منعکس می کرد. این تکنولوژی دارنده انیمیشین هایی برای اکران موقعیت جاده و وضعیت پیش روی راننده بود و در واقع ورژن‌ای نخستین از تکنولوژی حقیقت افزوده مدرن به شمار می رفت. نمایشگرهای سربالا به طور کاملً کلیه‌گیر گردیده‌اند و معمولاً اطلاعاتی همانند سرعت خودرو، بدور موتور و داده ها ناوبری را در معرض رویت کرد راننده قرار میدهند. حتی کلاه ایمنی برخی موتورسواران نیز دارنده هدآپ دیسپلی های منحصر میباشد. در بازار نیز قابلیت و امکان استعمال از نمایشگرهای سربالای متفرقه وجود دارااست به طوری که‌این سیستم‌ها از یک ادغام‌کننده شیشه‌ای قابل‌نصب در شیشه جلو به کارگیری می‌نمایند.

مزایا
یکی مهم ترین مزایای این تکنولوژی با عبارت “مزیت چشمان راننده روی جاده ERB” شناخته می گردد. در واقع این عبارت قادر است به پیاده سازی هدآپ دیسپلی در مقایسه با پیاده سازی سنتی داشبورد خودروها نیز اشاره نماید چراکه داشبورد خودروها از پیاده سازی رمز به زیر HDD استعمال می‌نماید. به عبارتی‌طور که گفته شد نمایشگرهای سربالا می توانند داده ها اصلی خودرو همانند سرعت را در معرض روئت کرد راننده قرار دهند و به این ترتیب آن ها چشمان خویش را از جاده بر نخواهند داشت که‌این دستور در معنای ارتقا هوشیاری راننده و عدم حواس‌پرتی اوست. در‌این‌حالت‌ راننده مجال عکس العمل بیشتری در قبال خطرها بیرونی همانند عبور عابران پیاده خواهد داشت. برخی مطالعات علامت می دهند هدآپ دیسپلی ها در جاده‌هایی با ترافیک نادر شایسته ترین همت را دارا هستند چراکه در‌این مواقع رانندگی فرآیند بغرنج‌ای وجود ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۲۵:۳۵ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

سیستم کنترل پایداری یا ESC چیست و چطور کار می‌کند؟

در استانداردهای ۸۵ گانه جدید که مدتی است در کشورمان اجرا شده، یکی از مواردی که به‌طور الزامی باید در تمام خودروهای تولید داخل وجود داشته باشد، لوازم یدکی چانگان سیستم کنترل پایداری است که به آن ESC یا ESP هم گفته می‌شود. هرچند سال‌ها و حتی دهه‌ها است که این سیستم در خودروهای جهان وجود دارد و خیلی دیر در ایران الزامی شده اما همین اقدام دیرهنگام هم حرکت مثبتی محسوب می‌شود و می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند البته به‌شرط آنکه کنترل پایداری خودروهای داخلی به‌درستی کار کند و مثل جریان ایربگ و ترمز ABS نباشد! درهرحال، در ادامه قصد داریم به توضیح ESC و شیوهٔ کارکرد آن بپردازیم.

سیستم کنترل پایداری یا ESC چیست؟
سیستم کنترل پایداری که ESC (مخفف Electronic Stability Control) یا ESP (مخفف Electronic Stability Program) نامیده می‌شود، سیستمی است که از انحراف و لغزش خودرو جلوگیری می‌کند. این سیستم هنگام رانندگی در جاده‌های لغزنده هنگام بارش برف و باران، زمانی که در مسیر با مانعی مواجه شوید و به‌طور ناگهانی تغییر مسیر دهید و همین‌طور هنگامی‌که با سرعت بالا وارد پیچ‌ها می‌شوید و خودرو با کم‌فرمانی (زمانی که خودرو به‌اندازهٔ کافی نمی‌پیچد و تمایل به مستقیم رفتن دارد) یا بیش‌فرمانی (زمانی که خودرو بیش‌ازحد می‌پیچد و عقب خودرو منحرف می‌شود) مواجه می‌شود وارد عمل خواهد تا از منحرف شدن خودرو و بروز حادثه جلوگیری کند. به‌طورکلی، زمانی که سیستم ESP تشخیص دهد کنترل خودرو از دست راننده خارج شده می‌کند تا به مسیر درست بازگردد.

 

اجزای سیستم کنترل پایداری یا ESC
برای اینکه شیوهٔ کارکرد کنترل پایداری را توضیح دهیم ابتدا باید با اجزای این سیستم آشنا شویم:

سنسور سرعت چرخش چرخ‌ها: این سنسور در هرکدام از چرخ‌ها وجود دارد و می‌تواند با ارسال سیگنال به ECU فشار ترمز به یک چرخ را کاهش یا افزایش دهد.
سنسور زاویهٔ فرمان: این سنسور همان‌طور که از نامش مشخص است، زاویهٔ فرمان را اندازه‌گیری می‌کند.
سنسور تشخیص انحراف: این سنسور که YAW نامیده می‌شود، میزان انحراف خودرو از مسیر را تشخیص می‌دهد.
علاوه بر این، سیستم ترمز ABS هم در کارکرد کنترل کشش نقش مهمی دارد و اساساً بخشی از سیستم ESC محسوب می‌شود. در همین حال، کامپیوتر مرکزی یا ECU هم در کارکرد کنترل پایداری با پردازش اطلاعات نقشی اساسی ایفا می‌کند.

سیستم در دست گرفتن پایداری یا این که ESC چطور فعالیت می‌نماید؟
به عبارتی‌طور که اشاره شد، ESC وقتی که تشخیص دهد در دست گرفتن خودرو از دست راننده بیرون گردیده و خودرو در هم اکنون کج شدن میباشد، وارد کار می گردد. در‌این موقعیت، سنسورهایی که در صدر بیان کردیم، انحراف خودرو از مسیر را به ECU مخابره می‌نمایند و ECU با پردازش این داده ها، ترازو و شدت انحراف را تشخیص داده و آن گاه به‌طور منقطع ترمز هر چرخ را به میزانی که نیاز میباشد مشغول می‌نماید تا خودرو به مسیر صحیح بازگردد. به‌تیتر‌نمونه، برای تقابل با بیش‌فرمانی در پیچ، ترمز چرخ جلوی بیرونی سرگرم میشود و برای رویا رویی با نادر‌فرمانی ترمز چرخ عقب داخلی مشغول میگردد. همینطور بعضا از سیستم‌های در اختیار گرفتن پایداری اقتدار موتور را هم تازمانیکه راننده در اختیار گرفتن خودرو را مجدد در مشت بگیرد کاهش میدهند. در‌این‌صورت‌ در حالتی که راننده پدال گاز را فشار دهد خودرو گاز نخواهد خورد. سنسورهای گوناگون سیستم ESC در هر ثانیه ۲۵ توشه سرعت چرخش چرخ‌ها، زاویهٔ دستور و جهت تکان خودرو را تحقیق می‌نمایند تا معین خواهد شد که خودرو در مسیر صحیح تکان می‌نماید یا این که خیر.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۷:۴۱ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

موارد نقض و ابطال گارانتی خودرو

جذاب میباشد بدانید خودروهای فرمول یک قادرند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک به ۲.۵ ثانیه عجله بگیرند و آن‌گاه در کمتر از دو ثانیه از همین سرعت به صفر کاهش یابند. لوازم یدکی چانگان توان ترمزگیری این خودروها به حدی زیاد میباشد که راننده در هنگام ترمزگیری شدید، عجله منفی تا ۵G را تجربیات می‌نماید.
دمای موتور در هنگام آغاز
موتورهای فرمول یک نمی‌توانند در دمای بی آلایش پر‌نور شوند. پیش از پر‌نور کردن موتور، بایستی با استعمال از یک دستگاه فرنگی، روغن موتور به صورت خاصی گرم گردد تا در دمای به طور تقریب ۸۰ مرتبه سلسیوس رسد. این عمل به پرهیز از جراحت به موتور در تاثیر اصطکاک در هنگام شروع در دماهای تحت امداد می‌نماید.

مواد خالق بدنه خودروهای فرمول یک
بدنه خودروهای فرمول یک از یک ماده بسیار توسعه یافته و مدل به اسم فیبر کربن تاسیس شده است. این ماده به قدری قادر میباشد که قادر است از راننده در قبال نیروهایی بیشتراز ۵۰ موازی نیروی جاذبه زمین (G-force) نگهداری نماید، علاوه بر اینکه وزن مقداری داراست.
مصرف سوخت و اسپری‌ آب
خودروهای فرمول یک میتوانند با هر لیتر سوخت حدودا ۷۵ کیلومتر طی نمایند، البته به جهت سرعت‌های بالا و نیاز به اقتدار بالا، مصرف سوخت آنان به صورت قابل توجهی ارتقا مییابد. ضمن این، بعضی دسته‌ها از اسپری‌های آب برای خنک کردن خودرو در حین‌های خاص به کار گیری می‌نمایند.

صدای بلند خودروهای فرمول یک
صدای تولید گردیده به وسیله موتورهای فرمول یک به قدری بلند میباشد که میتواند به بیش تر از ۱۴۰ دسی‌بل رسد که نسبتاً متساوی صدای یک هواپیما در طول پرواز میباشد. این سطح از صدا میتواند جراحت متعددی به سیستم شنوایی تن آدم بزند.

تایرها
با وجود اینکه تایر خودروهای فرمول یک تحمل سرعت و فشار بالایی را دارا‌هستند بسیار زود مستهلک میگردند. به نحوی که در یک گرندپری هرتیم ۲۶ دست تایر برای دو خودروی خویش استعمال می‌نماید.
بازیافت انرژی حرارتی و جنبشی
خودروهای فرمول یک قابلیت و امکان‌های توسعه یافته‌ای برای بازیافت انرژی دارا هستند. یکی این‌شیوه‌ها فراهم کردن انرژی از حرارت گازهای خروجی موتور میباشد. MGU-H بخشی از سیستم هیبریدی میباشد که انرژی حرارتی جان دار در گازهای اگزوز را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و آن را ذخیره می‌نماید. این انرژی می تواند برای ارتقاء توان یا این که بهبود کوشش موتور استعمال شود. همینطور سیستم بازیابی انرژی جنبشی (ERS) امکان دیگری میباشد که به خودرو اذن میدهد که انرژی تلف گردیده در هنگام ترمزگیری را بازیابی و ذخیره نماید و در حین‌های نیاز تحت عنوان انرژی مازاد برای تقویت توان موتور استعمال نماید.

سیستم هیدرولیک خودروهای فرمول یک
خودروهای فرمول یک از سیستم‌های هیدرولیک بغرنج‌ای برای در دست گرفتن بال و پر‌ها، کلاچ، و حتی بده بستان دنده استعمال می‌نمایند. این سیستم‌ها بایستی زیر فشار و دمای بالا عمل نمایند و توجه بالایی داشته باشند. عدم وضوح سیستم‌ها و عنایت حیاتی‌شان برای کارایی، آنها را به یکی حیاتی‌ترین و ظریف‌ترین نصیب‌های خودرو تبدیل نموده است.

دستور خودروهای فرمول یک
امر یک خودروی فرمول یک به خودی خویش یک تکنولوژی توسعه یافته میباشد، با کاغذ‌های اکران، دکمه‌ها، و دستورهایی که راننده را حاذق می‌سازد پیکربندی بغرنج‌ای مانند پیکربندی پیشرانه، پیکربندی طول، و غیره را همگام با جنبش در دست گرفتن نماید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۹:۱۶ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)

ویژگی‌های عجیب و شگفت انگیز خودروهای فرمول یک

جذاب میباشد بدانید خودروهای فرمول یک قادرند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک به ۲.۵ ثانیه عجله بگیرند و آن‌گاه در کمتر از دو ثانیه از همین سرعت به صفر کاهش یابند. لوازم یدکی چانگان توان ترمزگیری این خودروها به حدی زیاد میباشد که راننده در هنگام ترمزگیری شدید، عجله منفی تا ۵G را تجربیات می‌نماید.
دمای موتور در هنگام آغاز
موتورهای فرمول یک نمی‌توانند در دمای بی آلایش پر‌نور شوند. پیش از پر‌نور کردن موتور، بایستی با استعمال از یک دستگاه فرنگی، روغن موتور به صورت خاصی گرم گردد تا در دمای به طور تقریب ۸۰ مرتبه سلسیوس رسد. این عمل به پرهیز از جراحت به موتور در تاثیر اصطکاک در هنگام شروع در دماهای تحت امداد می‌نماید.

مواد خالق بدنه خودروهای فرمول یک
بدنه خودروهای فرمول یک از یک ماده بسیار توسعه یافته و مدل به اسم فیبر کربن تاسیس شده است. این ماده به قدری قادر میباشد که قادر است از راننده در قبال نیروهایی بیشتراز ۵۰ موازی نیروی جاذبه زمین (G-force) نگهداری نماید، علاوه بر اینکه وزن مقداری داراست.
مصرف سوخت و اسپری‌ آب
خودروهای فرمول یک میتوانند با هر لیتر سوخت حدودا ۷۵ کیلومتر طی نمایند، البته به جهت سرعت‌های بالا و نیاز به اقتدار بالا، مصرف سوخت آنان به صورت قابل توجهی ارتقا مییابد. ضمن این، بعضی دسته‌ها از اسپری‌های آب برای خنک کردن خودرو در حین‌های خاص به کار گیری می‌نمایند.

صدای بلند خودروهای فرمول یک
صدای تولید گردیده به وسیله موتورهای فرمول یک به قدری بلند میباشد که میتواند به بیش تر از ۱۴۰ دسی‌بل رسد که نسبتاً متساوی صدای یک هواپیما در طول پرواز میباشد. این سطح از صدا میتواند جراحت متعددی به سیستم شنوایی تن آدم بزند.

تایرها
با وجود اینکه تایر خودروهای فرمول یک تحمل سرعت و فشار بالایی را دارا‌هستند بسیار زود مستهلک میگردند. به نحوی که در یک گرندپری هرتیم ۲۶ دست تایر برای دو خودروی خویش استعمال می‌نماید.
بازیافت انرژی حرارتی و جنبشی
خودروهای فرمول یک قابلیت و امکان‌های توسعه یافته‌ای برای بازیافت انرژی دارا هستند. یکی این‌شیوه‌ها فراهم کردن انرژی از حرارت گازهای خروجی موتور میباشد. MGU-H بخشی از سیستم هیبریدی میباشد که انرژی حرارتی جان دار در گازهای اگزوز را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و آن را ذخیره می‌نماید. این انرژی می تواند برای ارتقاء توان یا این که بهبود کوشش موتور استعمال شود. همینطور سیستم بازیابی انرژی جنبشی (ERS) امکان دیگری میباشد که به خودرو اذن میدهد که انرژی تلف گردیده در هنگام ترمزگیری را بازیابی و ذخیره نماید و در حین‌های نیاز تحت عنوان انرژی مازاد برای تقویت توان موتور استعمال نماید.

سیستم هیدرولیک خودروهای فرمول یک
خودروهای فرمول یک از سیستم‌های هیدرولیک بغرنج‌ای برای در دست گرفتن بال و پر‌ها، کلاچ، و حتی بده بستان دنده استعمال می‌نمایند. این سیستم‌ها بایستی زیر فشار و دمای بالا عمل نمایند و توجه بالایی داشته باشند. عدم وضوح سیستم‌ها و عنایت حیاتی‌شان برای کارایی، آنها را به یکی حیاتی‌ترین و ظریف‌ترین نصیب‌های خودرو تبدیل نموده است.

دستور خودروهای فرمول یک
امر یک خودروی فرمول یک به خودی خویش یک تکنولوژی توسعه یافته میباشد، با کاغذ‌های اکران، دکمه‌ها، و دستورهایی که راننده را حاذق می‌سازد پیکربندی بغرنج‌ای مانند پیکربندی پیشرانه، پیکربندی طول، و غیره را همگام با جنبش در دست گرفتن نماید.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۴۱:۵۴ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)