لوازم يدكي چانگان در مشهد لوازم يدكي چانگان در مشهد .

لوازم يدكي چانگان در مشهد

بنزين معمولي چيست و چه ويژگي‌هايي دارد؟

بنزين ساده نوعي بنزين با عدد اكتان ۸۷ ميباشد كه در جمهوري اسلامي ايران با اسم بنزين يورو ۴ شناخته ميشود.

لوازم يدكي چانگان در يدكي حقي مشهد پيروزي

اين نوع بنزين بيشترين سهم مصرف را بين گونه هاي بنزين در كشور ايران دارااست زيرا نسبتاً همگي عموم براي خودرو‌هايشان از آن به كار گيري مي‌نمايند. به‌دنبال به نظارت عميق‌خيس اين نوع بنزين ميپردازيم.

بنزين ساده از ديرباز تحت عنوان سوخت اساسي خودرو‌ها گزينه به كار گيري قرار مي‌گرفته ميباشد. با گسترش فناوري موتور‌ها و ارتقا ضريب تراكم آنان، به بنزيني با عدد اكتان فراتر به نياز بود. به همين عامل، بنزين سوپر با عدد اكتان ۹۵ به بازار عرضه شد.

خصوصيات فني بنزين ساده
عدد اكتان: عدد اكتان بنزين بي آلايش ۸۷ ميباشد. اين عدد نماد‌دهنده مقاومت بنزين در قبال خودسوزي ميباشد. هرچه عدد اكتان بنزين فراتر باشد، مقاومت آن در قبال خودسوزي بيشتر ميباشد.

رنگ بنزين ساده
بنزين ساده به رنگ صورتي يا اين كه نارنجي رنگ مايل به قرمز‌رنگ ميباشد. اين رنگ براي تمايز آن از ديگر مايعات يا اين كه بنزين سوپر كه به رنگ سبز ميباشد، به كارگيري مي‌گردد.

ارزش بنزين بي آلايش
بنزين ساده از بنزين سوپر ارزان‌خيس ميباشد. الان و در فصل زمستان سال ۱۴۰۲، ارزش بنزين بي آلايش در موضع‌هاي سوخت با استعمال از كارت سوخت فردي ليتري ۱۵۰۰ تومان و با كارت سوخت آزاد ليتري ۳۰۰۰ تومان ميباشد.

مفاد استعمال بنزين ساده
بنزين ساده براي اكثر خودرو‌هاي ساخت‌و‌ساز درون و فرنگي كه موتور با ضريب تراكم تحت دارا هستند، مطلوب ميباشد. به كارگيري از اين نوع بنزين در‌اين خودرو‌ها هيچ مشكلي توليد نمي‌نمايد و به تلاش درست موتور لطمه‌اي نمي‌زند.

نكات شايان توجه براي به كار گيري از بنزين ساده
استعمال از بنزين بي آلايش در خودرو‌هايي كه به بنزين سوپر نياز دارا‌هستند، قادر است سبب ساز بروز مشكلاتي مانند‌ناك زدن، كوبش در موتور و كاهش بازده موتور گردد.

مزاياي استعمال از بنزين ساده
بها ارزان‌خيس
دسترسي آسوده‌خيس
مطلوب براي اكثر خودرو‌ها
بنزين ساده نوعي بنزين با بها ارزان و در دسترس ميباشد كه براي اكثر خودرو‌ها مطلوب ميباشد. براي مثال، خودروي پرايد كه يكي پرمصرف‌ترين خودرو‌هاي جمهوري اسلامي ايران ميباشد، به بنزين ساده نياز داراست. به كار گيري از بنزين سوپر در‌اين خودرو «نسبتاً» هيچ مزايايي به يار و همدم ندارد و صرفا منجر ارتقا هزينه‌ها ميگردد. با اين اكنون، به كارگيري از اين نوع بنزين در خودرو‌هايي كه به بنزين سوپر نياز دارا‌هستند، ميتواند منجر بروز مشكلاتي گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۷:۱۱ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

چگونه لنت ترمز را تعويض كنيم؟

عالي ميباشد براي بده بستان لنت‌ها، خودروي خويش را نزد تعميركار ببريد.

لوازم يدكي چانگان در يدكي حقي مشهد پيروزي

با اين هم اكنون، بده بستان لنت ترمز بي آلايش ميباشد و خودتان هم مي توانيد آن را ايفا دهيد. براي اين‌فعاليت بايستي ماشين را با به كارگيري از جك بالا آورده و چرخ را جداگانه نماييد. در مرحله آتي مايحتاج ميباشد كاليپر را مستقل كرده و لنت‌ها را بيرون فرمائيد. بعداز آن، لنت نو را درون كاليپر مكان داده و دوباره چرخ را ببنديد.

به صورت خلاصه فرايند ردوبدل لنت ترمز به تفصيل تحت ميباشد:

استارت به عمل
ترمز دستي را بكشيد.
سنگ‌هايي را پشت چرخ‌ها قرار دهيد تا از تكان خودرو خودداري نمايد.
مهره‌هاي چرخ ماشين را با آچار گشوده فرماييد تا چرخ به راحتي بچرخد.
براي بالا بردن چرخ و سيستم ترمز متصل به آن از جك به كار گيري نماييد.
برداشتن چرخ
مجدد رسيدگي نماييد كه ترمز دستي بالا باشد.
مهره‌هاي روي چرخ‌ها را برداريد.
چرخ را با احتياط خارج بكشيد.
برداشتن كاليپر ترمز
در صورتي روي چرخ‌هاي عقب عمل ميكنيد، ترمز دستي را آزاد نمائيد.
مطمئن گرديد كه كاليپر داغ نباشد.
پيچ‌ها را وارفته فرمائيد و كاليپر را برداريد.
كاليپر را در شرايط تعليق قرار دهيد تا به راحتي بتوانيد لنت‌هاي باطن آن را برداريد. با اين درحال حاضر، نبايد اذن دهيد كه كاليپر معلق باشد، زيرا ممكن ميباشد جراحت ببيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۶:۰۲ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

اكسل محور عقب و انواع آن

اكسل پايه عقب (Rear Axle) در عقب خودرو قراردارد و در اكثر وقت ها خودروها از نوع شالوده زنده ميباشد. پايه عقب مسئول جابجايي توان به چرخ‌هاي عقب ميباشد. اكسل پايه عقب از روش تمايل كاردان (Drive shaft) به سيستم جابجايي اقتدار متصل گرديده و چرخ‌هاي عقب را مي‌چرخاند.

لوازم يدكي چانگان در يدكي حقي مشهد پيروزي

اكسل شالوده عقب به دو نصفه تقسيم مي گردد كه با اسم هاف شفت شناخته گرديده و به وسيله ديفرانسيل به هم متصل ميگردند.

تمامي محورهاي عقب يكسان نيستند، چون طرز‌هاي مدد و نصب آنان نوع آن را گزينش مي‌نمايد. سه نوع شالوده عقب وجود داراست كه در پي به رسيدگي ان‌ها ميپردازيم:

پايه مجموع شناور (Full float axle): در مبنا كل شناور، اكسل وظيفه تحمل وزن خودرو را ندارد. درين پياده سازي اكسل وظيفه جابجايي توان را بر ذمه دارااست و در‌اين پياده سازي شالوده آحاد شناور داخل دسته ديگري شناور ميباشد. اكسل‌هاي شناور در اكثر وقت ها خودروهاي با تحمل وزن ۷۵۰ كيلوگرم الي يك بدن و كاميونهاي خرد وجود دارا هستند. اكسل‌هاي آحاد شناور دارنده دو بلبرينگ مي باشند. از مزاياي اساس تك تك شناور اين ميباشد كه حتي‌د‌ر شكل شكستن اكسل، چرخ در مكان خودش باقي خواهد ماند. تويوتاي لندكروز از شالوده عقب مجموع شناور به كارگيري مي‌نمايد. ترمزگيري عالي در مقايسه با مبنا نصفه شناور، از ساير مزاياي مبنا تك تك شناور ميباشد.
شالوده نصفه شناور (Semi float axle): خودروهايي مانند وانت يا اين كه جيپ، مبنا نصفه شناور دارا‌هستند. خلل مبنا نصفه شناور اين ميباشد كه پايه هم وظيفه ساخت و ساز گشتاور را داراست و هم وزن خودرو از روش بلبرينگ به آن منتقل گرديده و بايستي وزن خودرو را هم تحمل نمايد. محورهاي نصفه شناور دارنده يك بلبرينگ ميباشند. اين پياده سازي در وانت هاي خرد و خودروهاي SUV مرسوم ميباشد و بها كمتري دارااست. براي جداكردن اكسل نصفه شناور مي بايست آغاز چرخ جداگانه خواهد شد و در شكل شكستن اكسل، چرخ از خودرو غير وابسته شود. پس از ديد ايمني شالوده نصفه شناور از اساس تك تك شناور ضعيفتر ميباشد.
پايه سه چهارم (Three quarter floating): اين نوع پايه پاره اي از پايه نصفه شناور بغرنج‌خيس ميباشد و از لحاظ ايمني خوب از پايه نصفه شناور ميباشد. در‌اين سبك يه خرده از وزن خودرو از روي اكسل برداشته شد‌ه‌است و كمتر در گير شكستن مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۰:۵۱ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

نشانه‌ هاي نيم سوز شدن واشر سرسيلندر

در برخي از مفاد ممكن ميباشد واشر سرسيلندر هنوز به طور بي نقص نسوخته باشد.

لوازم يدكي چانگان در يدكي حقي مشهد پيروزي

براي اينكه متوجه شويم آيا واشر سرسيلندر خودرو نيم سوز شد‌ه‌است يا اين كه نه، علامت‌هاي مختلفي وجود داراست. در واقعيت هنگامي كه واشر سرسيلندر هنوز تماما نسوخته ميباشد، شايسته ترين مجال براي ردوبدل واشر سرسيلندر به شمار مي‌رود. شما با دور انديشي از نماد‌هاي نيم سوز شدن واشر سرسيلندر مي توانيد قبل از سوختن اين قطعه، نسبت به ردوبدل به موقع آن مبادرت نمائيد.

نيم سوز شدن واشر سرسيلندر به معناي از ميان رفتن اين قطعه تماما وجود ندارد. قطعه نيم سوز ممكن ميباشد همچنان بتواند به صورت ناقص به همت خويش ادامه دهد. ولي سعي ناقص اين قطعه قادر است زيان‌هاي سنگيني را به‌دنبال داشته باشد. در واقعيت نشانه‌هاي نيم سوز شدن واشرسرسيلندر، زنگ خطري براي بده بستان هر چه زودتر اين قطعه ميباشد. به اين ترتيب در شكل مشاهده هركدام از اين آيه‌ها، عالي ميباشد هر چه زودتر نسبت به بده بستان واشر سرسيلندر خودروي خويش مبادرت فرماييد. برخي از نماد‌هاي نيم سوز شدن واشر سرسيلندر به تفصيل ذيل ميباشد.

1. گرم شدن موتور خودرو به طور غير طبيعي
اينكه موتور خودرو دارنده حرارت باشد امري طبيعي ميباشد. البته چنانچه موتور خودروي شما به صورت غير طبيعي و غير قابل كنترلي مبتلا ارتقا حرارت شد، بايستي هر چه سريع‌خيس نسبت به رسيدگي حالت موتور خودروي خويش مبادرت فرماييد. خلل در سيستم خنك كننده نيز ميتواند سبب به ارتقا حرارت موتور گردد. البته يكي‌از مهم‌ترين دلايل گرم شدن موتور خودرو به حد غير طبيعي، كوشش غلط واشر سرسيلندر ميباشد.

2. كاهش ملموس عجله و توان موتور خودرو
در شرايطي‌كه قطعه متصل كننده سرسيلندر و سيلندر (واشر سرسيلندر) به خير كار نكند، شاهد كاهش عجله و توان خودروي خويش خواهيد بود. اين فرمان ضمن كاهش توان و عجله خودرو، موجب هدر رفتن سوخت و حتي جراحت ديدن موتور مي‌گردد. استدلال اين دستور غير وابسته شدن يا اين كه وارفته شدن اتصال سيلندر و سرسيلندر، به جهت جراحت ديدن واشر سرسيلندر ميباشد.

3.مشاهده روغن داخل مخزن رادياتور خودرو
همان گونه كه بديهي ميباشد، رادياتور خودرو وظيفه گردش آب رادياتور در موتور را برعهده داراست (به ياري قطعه‌اي به اسم پمپ و بقيه نصيب‌هاي رادياتور). به اين ترتيب مشاهده هرگونه مايع ديگري در مخزن رادياتور، به معناي ادغام ناخواسته مايعات گوناگون خودرو ميباشد. همان گونه كه بيان شد، واشر سرسيلندر، مسيرهاي ورودي مايعات متفاوت به داخل موتور را از يكديگر مستقل نگه ميدارد. به اين ترتيب هرگونه زخم به‌اين قطعه قادر است سبب ساز به ادغام ناخواسته مايعات گوناگون خودرو گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۲۲:۱۷ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

اهميت كوئل در خودرو چيست؟

در دنياي مهندسي خودرو، سيستم احتراق، ركن مهم جنبش اتومبيل به شمار مي‌رود.

لوازم يدكي چانگان مشهد در لوازم يدكي حقي پيروزي مشهد

هسته اساسي اين سيستم، كوئل‌ها مي‌باشند. قهرمان‌هاي كمتر شناخته‌ گرديده‌اي كه ولتاژ ذيل را به جرقه‌هاي ولتاژ بالايي تبديل مي‌نمايند كه سبب ساز حريق به دست آوردن ادغام سوخت و هوا در محيط احتراق موتور ميشوند. كوئل يا اين كه كويل (coil) خودرو تحت عنوان قلب تپنده روند جرقه‌زني، نقشي حياتي در سيستم احتراق سوخت انجام مي‌نمايد.

ولتاژ موردنياز براي جرقه‌زني شمع‌ها معمولاً در بين ۷۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت ميباشد. اين ولتاژ بسيار فراتر از ولتاژ توليدي باتري (۱۲ ولت) ميباشد . وظيفه‌ي كوئل اين ميباشد كه ولتاژ ورودي از باتري را تا يك‌سري هزار موازي ارتقاء دهد تا جرقه‌زني در شمع صورت بپذيرد. بدين ترتيب، كوئل خودرو يك قطعه‌ي اساسي در سيستم احتراق موتور ميباشد و فساد آن مي تواند سبب ايراد در كوشش موتور خواهد شد. به‌دنبال درباره التفات كوئل، وظيفه كويل، علام فساد كويل، و نكات اساسي در مراقبت و تاريخچه كوئل‌ها بيشتر حرف خوا هيم كرد.
كوئل چيست؟
كوئل خودرو (ignition coil) يك قطعه‌ي الكتريكي در سيستم برق خودرو ميباشد كه وظيفه‌ي تقويت ولتاژ باتري براي امان جرقه‌ مايحتاج براي احتراق ادغام سوخت و هوا در سيلندر را بر ذمه دارااست. ولتاژ تقويت گرديده به وسيله كويل به شمع‌هاي موتور ارسال و سبب توليد جرقه در اتاق احتراق مي شود. جرقه‌زني سبب احتراق ادغام سوخت و هوا در سيلندر گرديده و سبب ساز به تكان موتور خودرو ميشود. در فيض كوئل عضوي از سيستم احتراق خودروهاي بنزيني ميباشد. خودروهاي ديزلي (گازوئيلي) كويل ندارند.
تاريخچه كوئل خودرو
اولي كوئل خودرو بوسيله چارلز كترينگ، اختراع كننده آمريكايي، در سال ۱۹۰۹ پياده سازي شد. هيبت، ساختار و روش كارايي اين كوئل تشابه متعددي به آنچه امروز در صنعت خودروسازي ميبينيم داشت.

چارلز كترينك اختراع كننده كويل
چالز كترينگ اختراع كننده امريكايي نقش مهم در بسط شروع الكتريكي و سيستم لامپ در خودروهاي مدرن داشت.
تاريخچه كوئل در خودرو به اوايل دهه ۱۹۱۰ ميلادي گشوده مي‌شود. در آن مجال، در سيستم جرقه‌زني خودروهاي احتراق داخلي از دلكو استعمال ميشد. دلكو وظيفه‌ي توزيع ولتاژ از كوئل به شمع‌ها را بر ذمه داشت.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۴:۱۱ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)