لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

تاریخچه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ

خودروسازان دارای اعتبار جهانی در سعی برای گسترش تکنولوژی‌های روز جهت آسایش و رفاه سرنشینان می باشند. لوازم یدکی چانگان مثلا این خصوصیت‌ها که ولی از تعدادی سال پیش در خودروها بکار می‌رود هدآپ دیسپلی یا این که نمایشگر سربالاست. به دنبال می خواهیم شمارا با این خصوصیت کاربردی خودروها آشنا کنیم.

هدآپ دیسپلی چیست؟
هدآپ دیسپلی head-up display که به‌شکل مخفف با سه صحبت HUD نیز نماد داده می گردد به نمایشگر شفافی گفته میگردد که سوای نیاز به دیده برداشتن راننده از روی جاده قادر است داده‌ها و داده ها متعدد خودرو را به اکران بگذارد. ریشه اسم این تکنولوژی از خلبان هواپیماها گرفته گردیده که میتوانند داده ها مدنظر خویش را با نگاه کردن به جلو و قرار دریافت کردن راز در وضعیت صعودی بجای نگاه به تحت و نشانگرها اخذ نمایند. اینک سه نوع هدآپ دیسپلی در خودروها بکار می‌رود که اولی نوع آنها داده ها را در شیشه جلوی خودرو می‌تاباند و راننده آن‌ها‌را می‌بیند. دومی نوع نمایشگرهای سربالا دارنده ادغام‌کننده کوچکی می باشند که از شیشه جلو غیر وابسته میگردد. این مخلوط‌کننده‌ها از نوع تاشو نیز می‌باشند. سومی نوع نمایشگرهای سربالا نیز به‌شکل نمایشگری روشن میان لایه‌های شیشه جلو قرار میگیرند. برای استحصال اگاهی بیشتر درباره دوربین تصویب اتفاق ها خودرو نیز می‌توانید نوشته‌ی‌علمی آن را در پدال رسیدگی نمایید.

تاریخچه
نیسان در سال ۱۹۸۸ اولی خودروسازی بود که‌این تکنولوژی را با خودروی سیلویا S13 وارد بازار خودروی ژاپن کرد. جنرال موتورز نیز در به عبارتی فرصت نمایشگرهای سربالا را در تولیدها خویش ارائه نمود. او‌لین هدآپ دیسپلی های جنرال موتورز روی خودروهای الدزموبیل کاتلاس سوپریم ایندی نصب شدند. او‌لین نمایشگر قابل تنظیمات باکیفیتی که برای خودروها ساخت و ساز گردیده بود نخستین دفعه در سال ۱۹۹۸ روی شورولت کوروت نسل پنجم ارائه شوید. 1سال آنگاه نیز کادیلاک DTS با نمایشگر سربالای دارنده روئت کرد در شب عرضه شد.

هدآپ دیسپلی
بی ام و نیز در سال ۲۰۰۳ ورژن‌های عالی و والا‌خیس هدآپ دیسپلی را روی محرمانه ۵ نسل E60 ارائه کرد. کمپانی پایونیر در سال ۲۰۱۲ سیستمی ناوبری را معرفی کرد که داده ها را به مدل نمایشگر سربالا و اما بجای آفتاب‌گیر راننده منعکس می کرد. این تکنولوژی دارنده انیمیشین هایی برای اکران موقعیت جاده و وضعیت پیش روی راننده بود و در واقع ورژن‌ای نخستین از تکنولوژی حقیقت افزوده مدرن به شمار می رفت. نمایشگرهای سربالا به طور کاملً کلیه‌گیر گردیده‌اند و معمولاً اطلاعاتی همانند سرعت خودرو، بدور موتور و داده ها ناوبری را در معرض رویت کرد راننده قرار میدهند. حتی کلاه ایمنی برخی موتورسواران نیز دارنده هدآپ دیسپلی های منحصر میباشد. در بازار نیز قابلیت و امکان استعمال از نمایشگرهای سربالای متفرقه وجود دارااست به طوری که‌این سیستم‌ها از یک ادغام‌کننده شیشه‌ای قابل‌نصب در شیشه جلو به کارگیری می‌نمایند.

مزایا
یکی مهم ترین مزایای این تکنولوژی با عبارت “مزیت چشمان راننده روی جاده ERB” شناخته می گردد. در واقع این عبارت قادر است به پیاده سازی هدآپ دیسپلی در مقایسه با پیاده سازی سنتی داشبورد خودروها نیز اشاره نماید چراکه داشبورد خودروها از پیاده سازی رمز به زیر HDD استعمال می‌نماید. به عبارتی‌طور که گفته شد نمایشگرهای سربالا می توانند داده ها اصلی خودرو همانند سرعت را در معرض روئت کرد راننده قرار دهند و به این ترتیب آن ها چشمان خویش را از جاده بر نخواهند داشت که‌این دستور در معنای ارتقا هوشیاری راننده و عدم حواس‌پرتی اوست. در‌این‌حالت‌ راننده مجال عکس العمل بیشتری در قبال خطرها بیرونی همانند عبور عابران پیاده خواهد داشت. برخی مطالعات علامت می دهند هدآپ دیسپلی ها در جاده‌هایی با ترافیک نادر شایسته ترین همت را دارا هستند چراکه در‌این مواقع رانندگی فرآیند بغرنج‌ای وجود ندارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید: رتبه از پنج: 0
بازدید: 50

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۲۵:۳۵ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)