لوازم یدکی چانگان در مشهد لوازم یدکی چانگان در مشهد .

لوازم یدکی چانگان در مشهد

اجزای مختلف شفت خودرو

مهمترین نصیب‌های شفت خودرو دربرگیرنده مورد ها ذیل می‌باشند:

لوازم یدکی چانگان

لوله
خودروهای پیشرانه جو و دیفرانسیل عقب از اینگونه قطعه‌ای به کار گیری می‌نمایند و نقش آن نیز مراقبت حالت یا این که منزلت قسمت عقب شفت در طول ترمز یا این که عجله به دست آوردن خودروست.

فلنج ها
این قطعه برای رابطه شفت خودرو با دیفرانسیل، باکس جابجایی و گیربکس بکار می‌رود. فلنج ها همینطور برای متصل کردن شفت‌ها با پمپ‌های هیدرولیک و بخش اعظمی از قطعات دیگر وسایل نقلیه کاربرد دارا‌هستند.

بیرینگ مرکزی
قطعه حافظه گردیده به مراد رابطه دو قسمت شفت بکار می‌رود. با به کارگیری از بیرینگ مرکزی قرارگیری قطعات متفاوت شفت در وضعیت ظریف خویش ضمانت می شود و واحد سنجش لرزش‌ها در طول تکان خودرو کاهش می یابد.

کامل
به عنوان مثال مهمترین قسمت‌های شفت خودرو می‌اقتدار به کامل‌های کلیه‌کاره اشاره نمود که منجر رابطه شفت‌های خودرو می گردند. اینگونه قطعاتی به وفور در خودروهای چهار چرخ مشوق و دیفرانسیل عقب بکار میروند.

یوغ انتهایی
یوغ انتهایی برای ارتقاء دوام و اعتنا شفت بکار می‌رود. مقصود اساسی از پیاده سازی این قطعه کاهش لرزش و هرج و مرج در طی عجله گیری خودروست و بدین ترتیب راحتی سواری با وسیله نقلیه بهبود می یابد.

اساس میانی
مثلا مهمترین نصیب‌های شفت می‌اقتدار به اساس میانی اشاره نمود که با شفت متصل به رده بیرینگ مرکزی یاروهمدم می گردد.

یوغ لغزشی و لوله‌ای
یوغ لغزشی مستقیماً از روش کامل به شفت خودرو متصل میشود و برای جابجایی اقتدار می‌لغزد. یوغ لوله‌ای نیز برای چرخش صحیح شفت و کامل لازم میباشد.

شفت لوله‌ای
این شفت برای تصحیح مسافت میان اکسل عقب و گیربکس بکار می‌رود. شفت خودرو شاید دارنده بیش تر از یک شفت لوله‌ای باشد. ارتفاع این شفت مبتنی بر مسافت از گیربکس فرق می‌نماید و معمولاً مثال‌های کوتاه‌خیس در خودروهای دیفرانسیل جلو بکار می روند درحالی‌که خودروهای دیفرانسیل عقب شفت لوله‌ای طویل‌تری دارا‌هستند.

اشکال شفت خودرو
شفت خودرو
شفت‌ها در سه مجموعه اساسی قرار میگیرند:

شفت یک‌تکه
این نوع شفت‌ها در خودروهای چهار چرخ مشوق و اکثری از وسایل نقلیه دیگر بکار میروند و مسافت مقداری دربین اکسل و پیشرانه دارا هستند. برای ارتقا دوام، چگونگی و استحکام شفت‌های یک‌تکه از جوشکاری مخصوصی به کارگیری می گردد. این نوع شفت از متریال مدل‌وزن همانند آلومینیوم ساخته میشود. مثلا ایرادات شفت‌های یک‌تکه می‌اقتدار به زخم دیدن ریلکس، نیاز به مسافت بیشتر برای قرار به دست آوردن شفت در مکان خویش و هزینه‌های ساخت بالا اشاره نمود.

شفت دو یا این که سه‌تکه
از این نوع شفت‌ها در خودروهای چهار چرخ جایزه و خودروهایی که دارنده مسافت متعددی فی مابین اکسل و پیشرانه می باشند به کار گیری میشود. شما میتوانید با تقسیم‌بندی شفت به دو یا این که سه نصیب متفاوت سرعت را کاهش دهید. هنگامی که شفت خم نشود کف خودرو یا این که تونل گیربکس بالای شفت در طول کمتری قرار میگیرد تا براین اساس فضای بیشتری برای کابین خودرو آماده خواهد شد.

دیفرانسیل جلو
اولیه از همگی می بایست دانست خودروهای دیفرانسیل جلو از شفت به کارگیری نمی کنند بلکه در‌این مجموعه از وسایل نقلیه چرخ جلو اقتدار را برای به جنبش درآوردن خودرو فراهم می‌نماید. برخلاف شفت طویل خودروهای دیفرانسیل عقب، کلیه نصیب‌های جابجایی توان خودروهای دیفرانسیل جلو در قسمت جلویی نصب گردیده‌اند. در‌این خودروها، شفت از پلوس بجای کامل‌های کلیه‌کاره استعمال می‌نماید. در اینگونه خودروهایی اکسل و گیربکس در یک واحد یکدست که ترنس اکسل اسم میگیرد قرار دارا‌هستند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۷:۱۳ توسط:زیبا موضوع: نظرات (0)