لوازم يدكي چانگان در مشهد لوازم يدكي چانگان در مشهد .

لوازم يدكي چانگان در مشهد

مقايسه پيشرانه شش سيلندر تخت و V شكل، بررسي ويژگي‌ها و تفاوت‌ها

پورشه به خيال پيشرانه‌هاي شش سيلندر تخت، ب‌ام‌و به خيال موتورهاي شش سيلندر خطي و شورلت به خيال و خاطر موتورهاي V8 آوازه دارااست.

لوازم يدكي چانگان

عامل ساخت و ساز پيشرانه در گونه هاي متعدد اين ميباشد كه هرمورد مزايا و معايب خويش را دارا هستند. سيلندرهاي بيشتر معمولاً به معناي توان بيشتر ميباشد البته ابهام و هزينهٔ ساخت را هم ارتقا مي دهد. سيلندرهاي كمتر هرچند اقتدار كمتري در ادامه دارااست البته ابهام و اندازهٔ موتور را كاهش مي دهد. ولي درحالي‌كه دهه‌هاي قبلي براي ارتقاء اقتدار موتور ارتقا تعداد سيلندرها ضروري بود، امروز تكنولوژي به جايي رسيده كه موتورهاي چهار و شش سيلندر به‌اندازهٔ مثال‌هاي هشت سيلندر قديم توان ساخت‌و‌ساز مي‌نمايند.

 

همينطور موتورهاي چهار و شش سيلندر به جهت اندازهٔ خرد‌خيس، آساني نسبي و مصرف سوخت كمتر، در زمانه مدرن بسيار دوست داستني‌خيس از موتورهاي V8 گرانقدر مي باشند و آمارها هم اين قضيه را نشانه مي دهند چون امروز، بيشتراز ۷۵ درصد از خودروهاي دنيا از موتورهاي چهار سيلندر (با سهم ۳۷.۷ درصد) و شش سيلندر (با سهم ۳۷.۶ درصد) استعمال مي‌نمايند. بااين‌اكنون، تفاوت در پيشرانه‌ها فقطً در تعداد سيلندر آنان خلاصه نمي شود و چينش سيلندرها هم به طرز‌هاي مختلفي شكل مي گيرد. پيشرانه‌هاي چهار سيلندر عمدتاً به صورت خطي ساخته ميشوند كه يعني كل چهار سيلندر در يك خط در كنار هم قرار ميگيرند. همين قضيه در زمينه ي موتورهاي شش سيلندر هم درستي مي‌نمايد ولي در خودروها، مخلوط‌هاي ديگري هم براي موتورهاي چهار و شش سيلندر چشم مي‌گردد.
هرچند موتورهاي خطي مزيت‌هاي مهمي مثل آساني كلي هزينهٔ ساخت و ساز زير‌خيس دارا‌هستند البته دلايلي وجود داراست كه سبب مي‌گردد خودروسازان از فرمول خطي تبعيت نكنند و سراغ ادغام‌هاي ديگري براي موتورهاي چهار يا اين كه شش سيلندر بروند كه دربرگيرنده تخت و V صورت مي شود. ولي امروزه موتورهاي V4 در خودروها منسوخ گرديده‌اند البته پيشرانه‌هاي شش سيلندر همچنان در گونه هاي خطي، تخت و V صورت ساخت و ساز ميشوند كه هر كدام مزاياي خاص خويش را دارا‌هستند. به‌دنبال، موتورهاي H6 (شش سيلندر تخت) و V6 (شش سيلندر V صورت) را باهم مقايسه خوا هيم كرد.

مهمترين تفاوت در بين موتورهاي H6 و V6، زاويهٔ در بين سيلندرهاي هر ستون ميباشد. در موتورهاي تخت، سيلندرها به صورت افقي قرار ميگيرند و دو ستون زاويه‌اي به طور كاملً گشوده يعني ۱۸۰ جايگاه باهم دارا‌هستند. به همين استدلال، به‌اين پيشرانه‌ها تخت گفته مي شود. يك كدام از ديگر از اسم‌هاي اين نوع موتور، بوكسور ميباشد چون تكان پيستون‌ها در مقابل هم مشابه مشت زدن بوكسورها ميباشد. پيشرانه‌هاي تخت راس ثقل تحت‌تري دارا‌هستند كه سبب ساز بهبود آيروديناميك و هندلينگ خودرو ميشود. اين پيشرانه‌ها همينطور ايمني خودرو را هم بهبود مي بخشند چون برخلاف موتورهاي بي آلايش، پيشرانه‌هاي تخت در شرايطي كه در جلوي خودرو نصب گرديده باشند، هنگام تصادف از جلو، بجاي ورود به كابين، به پايين آن تكان مي‌نمايند.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۲:۱۵ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

علت لرزش خودرو بعد از استارت زدن

انگيزه لرزش خودرو پس از شروع، علامت دهنده نقص‌ در بعضي از اجزاي موتور خودرو ميباشد كه نياز به تعمير يا اين كه ردوبدل قطعات داراست.

لوازم يدكي چانگان

يكي دلايل لرزش، چرخش اجزاي موتور مانند تمايل لنگ و دنده‌هاي گيربكس ميباشد كه لرزش‌هاي خفيفي را ساخت كرده و سبب ساز لرزش خودرو مي گردند.
در پي، به دست اندركاران اساسي لرزش خودرو ميپردازيم.

۱- شاسي
همگي خودرو‌ها از سه قسمت اصلي پيشرانه، بدنه و شاسي تشكيل ميشوند. شاسي نيز با رديف‌هاي فولادي مانند يك چارچوب در كنار ديگر اجزا قراردارد. قطعاتي مانند فنربندي، موتور، سيستم جابجايي توان و امر روي شاسي نصب ميباشند. براين اساس، هرگونه زخم درين قطعه، مانند تصادف يا اين كه ضربه‌هاي شديد، سبب ساز لرزش موتور در هنگام شروع زدن ميگردد.

۲- قطعات داخلي پيشرانه
خرد‌ترين اختلال در قطعات اساسي موتور، سبب جراحت به ديگر قطعات مي‌گردد. لرزش موتور در طول آغاز، نشانه دهنده فساد قطعات موتور ميباشد. خم شدگي، دفرمه شدن، لق شدگي، تهيه و تنظيم نبودن و ساييدگي سبب ساز لرزش و ارتقاء صداي موتور مي شوند.

۳- نقص‌ در كلاچ
وقتي كه خودرو در وضعيت نيم كلاچ قراردارد و لرزش شديدي ساخت‌و‌ساز مي گردد، استدلال آن؛ زخم ديدن فنر‌ها يا اين كه چرب شدن كلاچ ميباشد. در‌اين مواقع مي‌بايست خودرو را به تعميركار نشانه دهيد.
در بعضا مواقع نيز، بعداز ردوبدل ديسك و شيت، خودرو در گير لرزش ميگردد. در شكل مشاهده اين مشكل، مي‌بايست به تعميرگاه رجوع‌كنيد.

۴- زخم در سيستم هيدروليك خودرو
پمپ هيدروليك سبب كاهش فشار، هنگام چرخاندن امر خودرو مي‌گردد. وقتي كه، هوا وارد سيستم هيدروليك گردد، لرزش در خودرو ساخت ميشود.

۵- فساد شمع خودرو
در طي فساد شمع، احتراق به صدق شكل نمي‌گيرد و سبب توليد سر و صدا و لرزش خودرو هنگام آغاز زدن ميشود.

۶- شل و ول شدن تسمه تايم
وا رفته شدن تسمه تايم، يكي مهمترين دلايل لرزش خودرو هنگام پر‌نور شدن ميباشد. اين قطعه، نقش مهم در هماهنگي در ميان پيستون‌ها و سوپاپ داراست.

از دلايل ديگر لرزش خودرو مي‌اقتدار به به كار گيري از سوخت بي‌چگونگي، خالي شدن باتري، وخيم بودن شمع، تسمه تايم فرسوده، سيم‌هاي شمع معيوب، وخيم شدن پمپ بنزين خودرو، ايرادات ECU، شكستگي يا اين كه حاد بودن مجموعه موتور، سنسور اكسيژن وخيم، اختلال در سنسور بدور آهسته و وخيم بودن انژكتور‌ها اشاره نمود.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۴۴:۱۵ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)