برای عقب انداختن زمان تعویض لاستیک خودرو، چه کارهایی میتوان انجام داد؟
در صورتیکه قدمت لاستیک شما از ۵ سال پیشین میباشد، در اختیار گرفتن هر سالهی سالم آن را فراموش نکنید و در حالتیکه قدمت آن بیشتر از ۱۰ سال میباشد بده بستان لاستیک را در حق تقدمهای خودروی خویش قرار دهید.
لوازم یدکی چانگان مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد
همینطور زمانی به پندار ردوبدل لاستیکهای خودرو افتادید عالی میباشد در حین ردوبدل لاستیک خودرو هر چهار چرخ را بده بستان نمایید تا هم خوردگی سطح لاستیکها یکسان خواهد شد و هم کارایی کلی خودرو در شرایط بهتری قرار بگیرد. ضمن این موردها، نکاتی هم وجود داراست که با دقت به آنها میقدرت مجال ردوبدل لاستیک خودرو را به تعویق بیندازید که در قسمت آخری از این نکات کلام خواهیم کرد:
1- نظارت تندرست ظاهری و فیزیکی شیوهی لاستیک
ضخامت رویکرد لاستیک یک برهان اساسی و شاخص بده بستان لاستیک میباشد. تمامیی لاستیکها نشانگرهای ضخامت شیوه دارا هستند که به طور پررنگ میان آجهای لاستیک مشخص و معلوم گردیدهاست. زمانی آج لاستیک فرسوده می شود آج لاستیک و نشانگر ضخامت استاندارد همسطح و اندازهی هم می گردند کهاین شاخص ردوبدل لاستیک میباشد. معمولا ضخامت خط مش استاندارد لاستیک ۱.۶ میلیمتر میباشد، هنگامی آج لاستیک تا اندازهی خط مش ساییده گردد، فرصت ردوبدل لاستیک ماشین رسیده میباشد. تلاش نمایید در هنگام رسیدگی ضخامت رویکرد استاندارد جراحتهای جزئی یا این که سنگریزهها و قطعات کوچکی که روی لاستیک توده گردیدهاست را هم در دست گرفتن و رفع نمائید.
2- پژوهش باد لاستیک خودرو
گفتیم که به عنوان مثال عواملی که سبب ساز وخیم شدن لاستیک میگردد معدود باد بودن یا این که تراز نبودن لاستیکهای خودرو میباشد. نادر بودن باد لاستیک خیر فقط عاملی برای سایش و وخیم شدن لاستیک میباشد بلکه مصرف سوخت ماشین را هم زیاد مینماید. خوب در شکل قابلیت و امکان با هر توشه سوختگیری بنزین، باد لاستیک خودروی خویش را هم در موضعهای سوخت اندازهگیری نمائید البته چنانچه مجال و موقعیت این فعالیت را هم نداشتید، دست کم ماهی یک توشه ما یحتاج میباشد که باد لاستیکها در اختیار گرفتن و تهیه گردد. تغییر و تحول دمای هوا هم منجر نادروزیاد شدن باد لاستیک میگردد. هوای گرم فشار باد لاستیک را زیاد و هوای سرد فشار لاستیک را نادر مینماید پس در طی در دست گرفتن باد خودرو به موقعیت جوی بار هم دقت داشته باشید.
3- فرسایشهای ناهمگون
فرسایش در مجموع نصیبها و نصیبهای یک لاستیک می بایست همسطح و هماندازه باشد. فرسایش ناهمگون به ما می گوید فشاری که به بدنه و لاستیکهای ماشین وارد میگردد مطلوب وجود ندارد و عواملی منجر این اختلاف سطح شد میباشد. نقص در سیستم تعلیق یا این که حتی تهیه و تنظیم نبودن باد لاستیک از دست اندرکاران این رخداد میباشد. هنگام رسیدگی ناهمگون سطح لاستیک کل بخش خارج آن را به اعتنا رسیدگی نمائید یا این که از عمقسنج برای پژوهش ظریفخیس و جزئیخیس لاستیک به کارگیری نمائید.
برچسب: ،