معرفي سپر خودرو
سپر ماشين جزء ضروري هر وسيله نقليهاي ميباشد كه بهتيتر اولي خط دفاعي هنگام تصادف فعاليت مينمايد. سپر خودرو خيرصرفا از بدنه خودرو نگهداري مينمايد، بلكه نقش مهمي در ضمانت ايمني سرنشينان آن نيز داراهستند. سپر از مالامال مصرفترين قطعات يدكي خودرو ميباشد كه در جلو و عقب خودرو نصب گرديده و در تصادفات نقش مهمي را اجرا مينمايد.
انواع سپر خودروهاي چيني و لوازم يدكي چانگان در مشهد را در فروشگاه يدكي حقي پيروزي مشهد بيابيد.
با اين درحال حاضر، تمامي سپرهاي خودرو يكسان ساخت و ساز نمي شوند. سپرها اشكال مختلفي داراهستند و از مواد گوناگوني ساخته ميگردند. در صورتي بهتيتر صاحب و مالك خودرو يا اين كه فقط يك عشقمند به حوزه تكنولوژي سپر، به داده ها بيشتري نياز داريد، اين نوشتهعلمي علم خير درباره سپر ماشين در دست شما قرار مي دهد.
سپر ماشين چيست؟
سپرهاي خودرو به قطعات فلزي و پلاستيكي ميباشند كه در جلو و عقب خودرو نصب گرديده و از مواد جاذب انرژي ساخت و ساز گرديده اند. آنها براي جذب ضربه به جلو و عقب وسايل نقليه و به دستكم رساندن زخم عكس العمل در سرعت معدود پياده سازي گرديده اند.
امروزه سپرهاي خودروهاي سواري استاندارد دارنده يك ميله تقويت كننده محكم و طاقت فرسا در تحت پوشش بيروني ميباشند كه نصيب هايي از فوم يا اين كه پلاستيك متراكم در تحت آن وجود دارااست. در آمريكا، سپرهاي خودروهاي سواري مي بايست ضربه پنج مايل در ساعت از وسيله نقليه ديگر را فارغ از هيچ آسيبي به بدنه خودرو جذب نمايند. فوم يا اين كه پلاستيك اين قابليت را آماده مي نمايد. در هنگام ضربه، اين ماده ميان ميله تقويت كننده و بدنه خودرو فشرده گرديده و زخم را به دستكم برساند.
قطعات ديگري كه به سپر متصل ميشوند مشمول مفاد تحت ميباشند:
لامپ ها: لامپ هاي مه شكن، لامپ هاي پلاك، لامپ هاي جلو و لامپ هاي راهنما.
سيگنال ها و سنسورهاي هشدار: دوربين هاي خودرو، سنسورهاي پارك، سنسورهاي كيسه هوا، سنسورهاي حمايت كننده، سنسورهاي تغيير تحول خط خودرو، سنسورهاي هشدار واكنش و سنسورهاي آب و هوا.
تريم و پوسته گيري: اتصالات تزييني به سپر جلو و/يا اين كه عقب.
تاريخچه سپر ماشين
اگرچه ما سپر را يك كدام از اجزاي مايحتاج خودرو مي دانيم، البته سپرهاي اول كه در سال 1915 توليد شدند، تماما دكوري بودند. آن ها بسيار نازك و صاف بودند و از يك نوار فلزي رنگگرديده ساخته شده بودند. در آن فرصت، صرفا سپر جلو، كاربرد داشت و در نصيب عقب سپري نصب نميشد.
در خودروهاي سابق
بعد از مدتي، خودروسازان آغاز به پياده سازي سپرهاي درخشان كردند. سپر كرومي اوليتوشه در دهه 1920 ساخته شد. به ندرت سپرهاي غامض و شيكي در دهه 30 و 40 پياده سازي شويد، ولي گشوده هم ماهيت سپر، زيبايي بود.
پس از مبارزه جهاني دوم نيز سپرها توسعه و گسترش متعددي كردند، البته گشوده هم جنبه امنيتي نداشتند و صرفا بر ظواهر تمركز ميكردند.
سپر خودرو
سپرهاي اول بيشتر بصورت سبدهايي براي تصاحب كردن اشخاص پياده سازي مي شدند.
بالاخره در سال 1973، دولت آمريكا اولي قانون ها سپر را ارائه كرد. مطابق اين قانون ها سپرها بايستي ميتوانستند در قبال ضربه از عقب تا سرعت 2.5 مايل در ساعت و ضربه از جلو تا سرعت 5 مايل در ساعت مقاومت نمايند. در جواب بدين قانون ها تازه، خودروسازان ناچار شدند بر تقويت سپرها تمركز نمايند. سود سپرهايي بود كه ايمنخيس بودند، ولي حجيم و غير قابل انعطاف بهحيث ميرسيدند.
براي چند سال، رانندگان ناچار بودند با اين سپرهاي حجيم و غيرجذاب دستوپنجه قابل انعطاف نمايند. البته به ندرت خودروسازان منشهايي براي بهبود زيبايي و در عين درحال حاضر تقويت سپر پيدا كردند. فعلا سپر ماشين هم جنبه زيبايي و هم جنبه امنيت دارااست و توسعه و گسترشهاي مرتبط با سپر همچنان در درحال حاضر ارتقاء ميباشد.
برچسب: ،
ادامه مطلب