لوازم يدكي چانگان در مشهد لوازم يدكي چانگان در مشهد .

لوازم يدكي چانگان در مشهد

چگونه عمر خودروي خود را افزايش دهيم؟

ميدانيم كه ردوبدل روغن، فيلترها و… زياد جذاب وجود ندارد. البته در عين هم اكنون، در نظرنگرفتن آنها قادر است سبب به فرسودگي زودهنگام خودروي شما گردد و وقتي كه خودرو به نقص‌ بر بخورد، هزينه‌هاي متعددي براي شما به همدم خواهد داشت. لوازم يدكي چانگان پژوهش چيزهاي خرد در بخش فني به‌طوركلي به خودداري يا اين كه كاهش دفعاتي كه خودرو به تعمير نياز دارااست ياري مي‌نمايد. روغن‌كاري مطلوب و سطح درست مايعات نيز به دوري از سايش موتور و پيشرانه امداد مي‌نمايد.

ماشين خويش را منزه نگه داريد
شستشوي خودرو گران ميباشد و مجال‌بر ميباشد، ولي منزه نگه‌داشتن خودرو ممكن ميباشد به دوام آوردن آن در جاده براي مقطع زمانبر‌خيس ياري دهد. كثيفي‌ها و آشغال‌ها ميتوانند رنگ را ساييده و سبب به زنگ‌زدگي زودهنگام شوند، و چنانچه در بخشي از سرزمين معاش مي كنيد كه آب و هواي زمستاني و مرطوبي داراست، ماشين شما بيشتر در خطر فرسودگي قرار مي گيرد. ما از شما نميخواهيم كه خودروي خويش را هر پايان هفته براي ساعت ها پاك فرماييد، ولي شستشوي بهتر براي دست كم يك توشه در ماه بسيار اساسي ميباشد.

همين دستور در خصوص فضاي داخلي خودرو شما نيز درستي مي‌نمايد. توده شدن كثيفي و زباله منجر مي شود فضاي داخلي شما بوي نامطبوعي پيدا نمايد و سبب ساز ساخت‌و‌ساز لكه و پاره‌گي روي نصيب‌هاي داخلي گردد. ممكن ميباشد تصور كنيد كه يك بوي بد نمي‌تواند روي ارتفاع قدمت يا اين كه تلاش ماشين شما تأثير بگذارد، البته مطمئناً شما نميخواهيد باطن يك سطل زباله متحرك رانندگي نمائيد و دوستانتان نيز نميخواهند سوار شوند.

مراقب سرعت خويش باشيد
همگي ما تجربيات گرفتار شدن در ترافيك و دير وصال را داشته‌ايم و مدام كوشش كرده‌ايم كه با سريع رفتن فرصت از دست رفته را جبران كنيم. ولي شايسته ترين چيز براي ماشين شما اين ميباشد كه به گونه اي رانندگي نمائيد كه مطمئن گرديد قدمت آن زمان بر خواهد بود. نكته كليدي در اينجا اين ميباشد كه تا حد قابليت شل رانندگي نماييد. از خط مش افتادن سريع و ترمز به چنگ آوردن شديد دوري كنيد. رعايت نكردن بعضا نكات رانندگي ميتواند به‌مرور طولاني ساختار بدنه خودروي شما تأثير بگذارد، بدين ترتيب صداهاي بيشتري از ماشين خواهيد شنيد. گاز دادن زياد موقع سبز شدن لامپ منجر فرسودگي قبل از موعد موتور شما مي شود كه ميتواند سبب به فساد گردد و همين فرمان در وقتي كه ترمز گيري‌هاي شديد متفاوت ايفا مي‌دهيد صحت مي‌نمايد.

در سايه پارك فرماييد
پاركينگ‌ها جاي ‌هايي مي باشند كه بخش اعظمي از اشخاص از آنان خوششان نمي‌آيد، ولي پارك كردن در يك ناحيه سرپوشيده يا اين كه سايه قادر است به قدمت بيشتر ماشين شما ياري دهد. روشنايي خورشيد و گرماي بيشتراز حد مي تواند به رنگ، فضاي داخلي و اجزاي لاستيكي خودرو شما جراحت برساند، حتي درصورتي كه در بخش ها آفتابي مرزو بوم معاش نكنيد. در حالتي كه به يك جاي سرپوشيده دسترسي داريد، تا آنجا كه ممكن ميباشد در آنجا پارك فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۵:۰۶ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

ايمني خودرو و نقش كيسه هوا در حفاظت از جان سرنشينان

بر پايه ي برآوردهاي انجام يافته نصب كيسه‌هاي هوا به‌طور معدل به ارتقا ۴۰ درصدي ايمني سرنشينان در تصادفات منتهي خواهد شويد. لوازم يدكي چانگان از اين رو تجهيز خودروها به كيسه هوا در اكثري از كشورها به‌شكل مصرح و با بيان دست‌كم تعداد كيسه هوا (معمولاً تعداد دو كيسه هوا) و يا اين كه ضمني و فارغ از اشاره بدون واسطه به كيسه هوا و تنهاً با توكل بر حاصل امتحان‌هاي ايمني خودرو (با اعتنا به اينكه دستيابي امتياز قبولي در امتحان‌هاي استاندارد ايمني سواي كيسه هوا عملاً قابليت‌پذير وجود ندارد) الزامي هست. در كشور‌ايران هم مبني بر مصوبه شوراي خوب استاندارد، كمپاني‌هاي خودروسازي داخلي از اولِ سال ۱۳۹۰ (و ولي بعداز يك مرحله تمديد) مي‌بايست محصول ها خويش را دستكم با دو كيسه هوا به بازار عرضه كنند.

اشكال كيسه‌ هوا در خودرو (ايربگ)
از اولِ معرفي كيسه‌هاي هوا خودرو اين سامانه‌ها دستخوش تكامل و ارتقاء اكثري گرديده‌اند كه‌اين فرايند كماكان ادامه دارااست. در اكثر خودروهاي سواري دست كم دو كيسه ‌هوا براي راننده و سرنشين جلو در دستور و داشبورد درنظرگرفته شده ميباشد. اين در حالي ميباشد كه در خودروهاي جديدتر تعداد بيشتري كيسه هوا در بخش‌هاي متفاوت بدنه خودرو قرار گرفته‌اند. در اكثر خودروهاي مدرن ضمن كيسه‌هاي هواي سرنشينان جلو، كيسه‌هاي هواي جانبي (بومي در درب‌هاي خودرو براي تصادفاتي كه از طرفين حادثه مي‌ افتد)،‌ كيسه‌هاي هواي پرده‌اي (با مقصود بازداشتن از عكس العمل سرنشينان با تكه‌ شيشه‌هاي شكسته گرديده، سقف و رديف خودرو) و كيسه هواي مراقبت از زانوي راننده (قرار گرفته در بخش تحتاني غربيلك امر براي راننده و تحت داشبورد براي سرنشين) نيز درنظرگرفته شده ميباشد.

كيسه هوا در قسمت هاي متعدد خودرو
جانمايي كيسه‌هاي هوا جلو، جانبي، پرده‌اي و زانو در درون كابين يك خودروي سواري؛ امروزه اكثر خودروهاي سواري به بيش تر از دو كيسه هوا مجهز ميباشند.
ولي بايستي مد حيث داشت كه هرچند ارتقا تعداد كيسه‌هاي هوا از منظر استانداردهاي دربين‌المللي ايجاد خودرو اجباري وجود ندارد، البته دريافت حداكثر امتياز ممكن از امتحان‌هاي جايگاه‌بندي ايمني خودروها (اصطلاحاً اخذ پنج ستاره ايمني) در آزمايش‌هاي تصادف عملاً سواي وجود كيسه‌هاي هواي جانبي،‌ پرده‌اي و … غيرممكن مي باشد. از اين رو خودروسازان به‌مراد جا نماندن از عرصه رقابت در ارتقاي حداكثري ايمني و به‌تبع آن جذب مشتري بيشتر، ناگزير به كاربرد بزرگ سامانه‌هاي متفاوت ايمني و در سطحي بالاتر از استانداردهاي اجباري هستند.

جديداً تحقيقاتي در ارتباط به‌كارگيري كيسه‌هاي هوا در سطح بيروني بدنه خودروها به‌مراد تامين از جان عابران پياده و راكبين دوچرخه و موتورسيكلت اجرا گرفته ميباشد. ضمن اين، كمربندهاي ايمني باد شونده و كيسه‌هاي هواي موتورسيكلت نيز جزو اختراع‌هاي اخير در حوزه ايمني غير فعال خودرو بوده كه انتظار مي‌رود در سال‌هاي پيش رو شاهد به‌كارگيري آن به ‌شكلي وسيع در اشكال خودروها متفاوت باشيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۳۱:۰۶ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

گيرپاژ كردن موتور يا قفل شدن موتور ماشين؛ علت و راه‌حل

موتور خودرو از هزاران قطعه اثبات و متحرك تشكيل‌شده كه هرمورد وظيفه به سري دارا‌هستند و درصورتي‌كه اشكالي در تلاش آنها به وجود آيد خودرو با ايراد مواجه گرديده. لوازم يدكي چانگان در بدترين موقعيت نيز شاهد گيرپاژ كردن موتور يا اين كه قفل شدن آن خوا هيم بود.

گيرپاژ چيست؟
گيرپاژ كردن موتور
اصطلاح گيرپاژ كه گيرپاچ نيز خوانده ميگردد اصطلاحي رايج في مابين مكانيك‌هاست. قفل شدن موتور يا اين كه سوختن آن نيز مفهوم مشابهي با گيرپاژ كردن دارا‌هستند. هنگامي كه دماي موتور خودرو از حد معيني كه مهندسان براي آن گزينش كرده‌اند بالا رفته و سيستم خنك‌كننده نيز نتواند دما را زير بياورد دماي سيلندر بسيار بالا خواهد رفت و اين فرمان سبب به انبساط پيستون ميشود. در اين‌حالت پيستون باطن سيلندر گير كرده و تكان نخواهد كرد كه پيامدها بسيار بدي براي قطعاتي همانند سيلندر، پيستون، شاتون، رغبت‌لنگ و… خواهد داشت. اينگونه حالتي سبب به قفل شدن موتور شود كه از آن تحت عنوان گيرپاژ كردن نيز اسم مي برند و هزينه‌هاي سنگيني را به صاحب خودرو زور مي‌نمايد.

انگيزه قفل شدن موتور ماشين چيست؟
دلايل مختلفي براي گيرپاژ كردن موتور يا اين كه قفل كردن آن وجود خواهد داشت كه در پي به بعضي از آنان اشاره ميكنيم:

گيرپاژ كردن موتور
به كارگيري از روغن‌موتور بي‌چگونگي: كارشناسان همواره بر به كارگيري از روغن‌موتور كيفيت بالا تأكيد دارا هستند. براي خودداري از گيرپاژ كردن موتور مي بايست از روغن‌هايي بهره مند شد كه توليدكننده خودرو پيشنهاد مي‌نمايد. درصورتي‌كه از روغن بي‌چگونگي استعمال فرماييد دسته قطعات داخلي همانند پيستون، شاتون و تمايل‌لنگ زخم خواهند روءيت كرد و هزينه متعددي را به شما زور خواهند كرد.

كاهش سطح روغن‌موتور: همواره سطح روغن‌موتور خودروي خويش را نظارت نمائيد چراكه در شكل تحت بودن واحد سنجش روغن پيستون كم آب شغل مي‌نمايد و در‌اين‌حالت‌ داغ گرديده و سبب ساز گير كردن شاتون در درون حلقه پيستون مي‌گردد. در‌اين‌صورت شاتون كج گرديده و به سيلندر عكس العمل مي‌نمايد كه سود آن ساخت و ساز زخم شديد در سيلندر گردد. بديهي ميباشد كه بعد از اتفاقات چهره داده بايستي همگي قطعات حافظه گرديده را بده بستان كرد كه هزينه سنگيني خواهد داشت.

عدم روانكاري مطلوب موتور: روغن‌موتور تحت عنوان يك روانكار بكار مي‌رود البته گه گاه به جهت عدم سرازير كاري مطلوب موتور شاهد قفل شدن يا اين كه گيرپاژ كردن آن هستيم كه هزينه‌هاي بيشتري را به دنبال دارااست. كمبود روغن يا اين كه جاري كاري غير مطلوب سبب ساز توليد اصطكاك بيش تر از حد در ميان قطعات به عنوان مثال ياتاقان‌ها و شاتون ميگردد. در غايت به جهت داغ شدن بيشتراز حد قطعات شاهد قفل شدن موتور خوا هيم بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۰۹:۱۶ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

علت گاز نخوردن ماشين در سربالايي

خفگي موتور در سربالايي قادر است دلايل متنوعي داشته باشد البته شايد محتمل‌ترين آيتم دراين‌باره وجود خلل در سيستم سوخت‌رساني و پمپ‌بنزين، آلوده و كثيف بودن صافي بنزين و همينطور فساد روزنه گاز باشد. لوازم يدكي چانگان ولي نبايد گاز نخوردن و خفگي ماشين را تنها اختصاصي بدين دلايل دانست بلكه مي‌بايست بقيه قسمت‌هاي خاطر گرديده در نوشته ي علمي را نيز پژوهش نمود.

انگيزه گاز نخوردن ماشين در بدور موتور بالا
مثلا دلايل گاز نخوردن در بدور موتور بالا مي‌اقتدار به نقص پمپ‌بنزين، فساد سنسور جريان هوا و… اشاره نمود. درصورتي‌كه‌اين سنسور ايراد داشته باشد ECU داده‌هاي اشتباهي را اخذ كرده و منجر گاز نخوردن ماشين گردد.

انگيزه گاز نخوردن ماشين در تكان اول


ديسك كاغذ خودرو
براي تحقيق اين نقص‌ مي‌بايست اكثر قسمت‌هاي مستعد خلل را رسيدگي نماييد البته مستهلك شدن ديسك و كاغذ، وجود اختلال در پمپ‌بنزين و صافي آن جزو محتمل‌ترين آيتم‌ها براي خفگي ماشين در جنبش اول خواهد بود.

انگيزه گاز نخوردن ماشين در موقعيت درجا
دورشمار موتور
وجود اختلال در استپر، روزنه گاز، سنسور به دور موتور، سنسور فشار منيفولد، شمع و وايرها و… ميتواند باعث به گاز نخوردن ماشين در موقعيت درجا خواهد شد.

انگيزه گاز نخوردن ماشين خود كار در هم اكنون تكان
از لحاظ ايرادات مرتبط با خفگي ماشين تفاوت متعددي در بين نوع گيربكس نخواهد بود و به همين خيال مي بايست به‌دنبال يافتن مشكلات در نصيب‌هايي همانند ECU، سنسورهاي گوناگون همانند سنسور اكسيژن، سنسور به دور موتور، خويش گيربكس و پمپ‌بنزين باشيد.

انگيزه گاز نخوردن ماشين در دنده يك
پدال گاز و ترمز
وجود نقص‌ در نصيب‌هايي همانند ديسك و برگه، ECU، سنسورها، فيلترها، پمپ‌بنزين و… قادر است منجر خفگي موتور و گاز نخوردن ماشين خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۵۹:۱۰ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

تسمه تايم را به‌موقع تعويض كنيد

نگهداري خودرو مهم ترين نقش را در طول عمر اين وسيله و هزينه‌هاي آن براي صاحب و مالك دارااست. لوازم يدكي چانگان در نوشته‌ي‌علمي گذشته درباره ي روغن‌موتور و مداقه تعويض به‌موقع آن و ضرورت استعمال از اشكال مرغوب نوشتيم و تجربه يك دستگاه آزرا را كه بر اثر بي‌توجهي به‌اين موردها مصدوم بود را بنوشته تحرير در آورديم. اين بار مي خواهيم به تفحص تسمه تايم و بده بستان آن و اشتراك يك تجربيات عملياتي از اين نصيب مهم از خودرو بپردازيم.

تسمه تايمينگ چيست؟
تسمه تايمينگ تسمه اي هست كه وظيفه هماهنگ كردن حركت تمايل‌لنگ با رغبت‌سوپاپ را دارد وظيفه گرايش‌سوپاپ نيز باز و بسته كردن سوپاپ‌ها در طي مناسب مي باشد. جايگيري گرايش‌سوپاپ نيز در خودروهاي مختلف متفاوت است. البته معمولاً اين قطعه در سرسيلندر قراردارد. تسمه تايم نيرو را از دنده تايمينگ سر رغبت‌لنگ گرفته و به دنده تايمينگ رغبت‌سوپاپ انتقال ميدهد. جايگيري صحيح تسمه تايم نيز از اهميت زيادي برخوردار‌است و اگر تسمه تايم يك يا چند دندانه جابجا شود مجال باز بودن سوپاپ‌ها به هم ريخته و در فعاليت موتور اختلال پيش مي آيد.
سئله بعدي معيار سفتي تسمه تايم هست كه معمولاً با استعمال از هرزگرد تهيه و تنظيم مي شود و سفت كردن بيش از اندازه آن سبب ساز ايجاد صداي زوزه در موتور و كاهش راندمان مي گردد.
ابعاد تسمه تايم بسته به نوع خودرو مختلف مي‌باشد ولي در ساده‌ترين موقعيت يعني SOHC تسمه فقط به فولي سر ميل‌لنگ و فولي تمايل‌سوپاپ وصل مي باشد و در وضعيت ِ DOHC تعداد گرايش‌سوپاپ به دو عدد افزايش يافته است. در برخي خودروها و اكثرا شش سيلندرها نيز زنجير تايم جايگزين تسمه تايم شده كه خود مبحث جداگانه مي‌باشد. البته استثنائاتي نيز وجود دارد براي مثال ميتسوبيشي پاجرو با وجود داشتن موتور شش سيلندر وي شكل زنجير تايم ندارد و از تسمه تايم به كار گيري مي‌كند كه ولي سبب كاركرد نرم‌تر موتور گرديده است. لازم به ذكر مي‌باشد كه در خودروهاي سنگين بجاي تسمه يا زنجير از دنده تايمينگ به كارگيري مي‌گردد البته دنده تايمينگ در بعضي خودروهاي سواري و موتورسيكلت‌هاي دهه ۷۰ نيز ديده ميشود.

پيامدها بهانه تراشي در بده بستان تسمه تايم
تسمه تايم معمولاً بعد از فرسوده شدن در گير پاره‌گي مي گردد. در شايسته ترين موقعيت پاره شدن تسمه تايم مي تواند صرفا منجر بي سروصدا شدن خودرو گردد و با مراجعه به تعميرگاه مي‌اقتدار به‌راحتي نسبت به بده بستان آن مبادرت كرد ولي واحد سنجش ضرر بسته به نوع پياده سازي موتور گوناگون ميباشد و در بعضي خودروها در شكل پاره‌گي تسمه تايم منجر انحراف پيدا كردن سوپاپ‌ها ميگردد كه براي رفع آن نياز به مفتوح كردن بي نقص سرسيلندر ميباشد. عامل اين فرمان نيز اين ميباشد كه با پاره شدن تسمه، مجال گشوده بودن سوپاپ‌ها به هم خورده و يك‌سري تايي از سوپاپ‌ها در طي وصال پيستون به نقطه مرگ بالايي گشوده ميمانند كه در‌اين‌حالت‌ پيستون با عكس العمل با سوپاپ منجر منحرف شدن آن مي‌گردد و يا اين كه حتي‌در برخي از موردها چشم گرديده كه در تاثير ضربه پيستون به سوپاپ خويش پيستون مبتلا شكستگي مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۴۰:۵۷ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

تشخيص نشتي گاز كولر خودرو

رفع خطاها سيستم تهويه‌مطبوع خودرو قادر است كاري سخت باشد. عالي ميباشد در بالا و قبل از هر كاري، دو شرايط فساد را در حيث بگيريد: لوازم يدكي چانگان وجود نشتي و سرگرم نشدن كمپرسور اسپليت. به گويش ديگر، ممكن ميباشد نقص كوشش كولر گازي فقط از نشتي گاز آن نباشد و به كارايي موتور آن مربوط گردد.

ممكن ميباشد تعمير سيستم كولر گازي خودروي شما مستلزم ابزاري خاص باشد كه شما از آن بي‌سود باشيد. در سوي ديگر، در شرايطي كه نقص‌ صرفا به پايين آمدن گاز اسپليت ختم گردد، مي توانيد با تهيه و تنظيم يك كيت شارژ گاز اسپليت از دكان‌هاي قطعات يدكي، گاز كولر گازي خودروتان را مجدد لبريز فرماييد.


استعمال از چراغ فرابنفش براي يافتن نشتي اسپليت
رفلكس روشنايي فرابفنش از گاز مبرد كولر گازي به راحتي با ديده غيرمسلح قابل رويت ميباشد پس با تاباندن يك لامپ فرابفنش معمولي روي نقاطي كه نشتي گاز كولر گازي از آن ها متحمل ميباشد، مي‌قدرت نقص را نظارت كرد. بعداز اعتقاد از محل نشتي گاز، مي‌قدرت مبادرت به رفع آن كرد.

آزمايش كولر گازي تخت گاز نيتروژن
در‌اين طرز بايستي كولر گازي را به‌كلي از مبرد خالي كرد و آنگاه آن را تخت‌گاز نيتروژن لبريز كرد. خير آزمايش كولر گازي با نيتروژن اين ميباشد كه درصورت وجود نشتي در اجزاي كولر گازي صداي خروج گاز به مانند «هيس» به گوش خواهد رسيد.

استعمال از اسنيفر براي يافتن نشتي گاز اسپليت خودرو
مي‌اقتدار با به كار گيري از شناساگر نشتي نيز نقص سيستم اسپليت را تشخيص اعطا كرد. دستگاهي موسوم به اسنفير (عطر كن) يك دستگاه تخصصي براي جاري ساختن اين فعاليت به شمار مي‌رود كه گازهاي هالوژنه را شناسايي مي‌نمايد. گاز كولر گازي هم كه جزو اين تيم گازها به شمار مي‌رود با اين دستگاه معين گردد..

استعمال از محلول شناساگر
يكي‌از بي آلايش‌ترين طرز‌هاي شناسايي نشتي گاز اسپليت در بعدها نسبتا تبارك، فايده‌گيري از محلولي ميباشد كه از استدلال شناساگر گاز اسپليت تنظيم گرديده باشد. ممكن ميباشد در بخشي از اجزاي كولر گازي خودرو با اسپري كردن اين محلول خاص، كف تشكيل خواهد شد كه جاي ظريف نشتي گاز كولر گازي را نمايان مي‌نمايد. درصورتي كه هم خبري از كف روي سيستم اسپليت شما خلا، ميتوانيد سهل‌خيال و خاطر باشيد زيرا كولر گازي در قسمت‌هاي اسپري‌گرديده نشتي ندارد.

آيا نادر بودن گاز كولر گازي سبب فساد آن مي‌گردد؟
يكي‌از شايع‌ترين دلايل گرم شدن باد اسپليت خودرو كمبود گاز آن به شمار مي‌رود. تبخير فرايندي ميباشد كه پروسه خنك‌سازي را ممكن مي‌سازد و كمپرسور وظيفه فشرده‌سازي آن را داراست. مطلقاً با خالي بودن گاز مبرد در مخزن يا اين كه نادر بودن آن، در پروسه كاري اين نصيب مشكل به وجود خواهد آمد؛ براين اساس معدود يا اين كه خالي بودن گاز كولر گازي سعي كولر گازي شمارا با ايراد ساخت و ساز كرده و نشان فساد در نقطه‌اي از سيستم آن ميباشد.

معمولاً نادر يا اين كه خالي شدن گاز كولر گازي خودرو نتايج نشتي يك بخش از سيستم اسپليت خودرو به حساب مي‌آيد. نشتي قادر است در قسمت‌هايي زيرا كنداسور، اِواپراتور، دراير و ظرف نمد كمپرسور باشد. اعتنا نمائيد كه ذكر انقضاي گاز مصرفي اسپليت خودرو يا اين كه فاسدشدن آن ادعايي بي‌شالوده و غيرعلمي به شمار مي‌رود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۷:۱۷ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

دليل سياه شدن روغن موتور

روغن مايع حياتي در پيشرانه خودرو ميباشد و موتور سواي روغن تعدادي دقيقه بيشتر دوام نخواهد آورد چون روغن قطعات متحرك موتور را روانكاري و از سايش آنان به هم خودداري مي‌نمايد؛ لوازم يدكي چانگان بدين ترتيب، در شرايطي‌كه روغن وجود نداشته باشد اصطكاك شديد قطعات و درنهايت زخم بدون شوخي آنها را پيرو خواهد داشت. اين مايع همينطور به خنك كردن قطعات هم امداد مي‌نمايد؛ به اين ترتيب، اعتنا به روغن موتور بسيار اساسي خواهد بود. مدام مي بايست روغن به‌اندازهٔ كافي در پيشرانه وجود داشته باشد و همينطور به‌موقع ردوبدل خواهد شد تا خواص خويش را از دست ندهد.

سياه شدن روغن موتور
روغن تازه و سلامت رنگي كهربايي و روشن داراست البته به‌مرور در موتور سياه مي‌گردد. تغيير و تحول رنگ روغن گاهي به معناي وجود مشكلي در موتور خواهد بود ولي اين مورد را نبايد مدام نماد‌اي براي بده بستان روغن دانست. سياه شدن روغن حتي قادر است به معناي سلامت بودن موتور باشد براين اساس، پيرو قصد داريم با دلايل سياه شدن روغن موتور آشنا شويم.

دوده
دوده فرآورده فرعي احتراق ميباشد و در پيشرانه‌هاي مجهز به سيستم تزريق بي واسطه سوخت بيشتر چشم مي شود. ازآنجايي‌كه روغن درون پيشرانه در جريان ميباشد و با دوده‌هاي نتيجه ها از احتراق تماس پيدا مي‌نمايد، به‌مرور سياه شود. ولي ازآنجايي‌كه اندازه ذرات دوده كمتر از يك ميكرون ميباشد نمي‌تواند سبب سايش قطعات موتور گردد البته هنگامي كه انباشت ذرات دوده، آلاينده‌هاي گران قدر‌تري را تشكيل دهند اين دوده ميتواند اختلال‌ساز گردد و اين به عبارتي چيزي ميباشد كه سبب ساز سياه شدن بيش تر از حد و قيري شدن روغن موتور گردد؛ به اين ترتيب مي بايست روغن موتور سياه و غليظ گرديده را فورا بده بستان نمائيد.

رسوبات پيشرانه
روغن موتور در زمان فعاليت با هر چيزي كه باطن موتور باشد ازجمله رسوبات انباشته روي قطعات موتور در تماس ميباشد و ازآنجايي‌كه رسوبات كربن معمولاً سياه‌رنگ مي باشند، مي توانند انگيزه سياه شدن روغن موتور باشند.

چرخه حرارتي
پيشرانه خودرو در حين به كارگيري، بارها سرد و گرم ميشود. به‌تيتر‌نمونه، هنگامي كه خودرو از شب تا صبح بدون صدا ميباشد، پيشرانه سرد مي‌گردد و آن‌گاه هنگام پر‌نور كردن داغ شود و اين چرخه هرروز و شايد چندبار در روز تكرار خواهد شد. در طول اين پروسه، با هر توشه گرم شدن روغن موتور پديده اكسيداسيون روغن روي مي دهد و حرارت زياد موتور هم عكس العمل اكسيداسيون روغن موتور را تسريع مي‌نمايد كه درنتيجه رنگ روغن موتور تيره مي گردد. پديده اكسيداسيون وقتي رخداد ميفتد كه مولكول‌هاي اكسيژن با مولكول‌هاي روغن برخورد ميدهند و سبب ساز تجزيه شيميايي بخشي از روغن مي شوند، صحيح به عبارتي‌طور كه اكسيژن هوا منجر قهوه‌اي شدن يك سيب بريده گرديده و يا اين كه زنگ‌ زدن قطعات آهني مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۵:۱۷ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

زمان تعويض صفحه كلاچ خودرو

پيش از آنكه به فرصت ردوبدل اينگونه قطعه‌اي بپردازيم خوب ميباشد با كلاچ خودرو و نصيب‌هاي متفاوت آن آشنا شويم. لوازم يدكي چانگان كلاچ‌ها يكي‌از ابزارهايي ميباشند كه وقتي كه دو شفت در حالا گردش مي‌باشند كاربرد مي يابند. درين‌سيرتكامل وسايل يكي‌از شفت‌ها به‌وسيله موتور رانده مي‌گردد و شفت ديگر به دستگاهي ديگر متصل ميباشد. در دريل، به‌طور نمونه، يكي‌از شفت‌ها به‌وسيله موتور چرخانده و ديگري به مته خروجي متصل ميباشد. كلاچ مي تواند دو شفت در درحال حاضر گردش را نسبت به هم قفل كند؛ به‌طوري‌كه سرعت دوراني آن ها باهم يكسان خواهد شد. همينطور قادر است نسبتي آزادي توليد نمايد تا سرعت هر يك از شفت‌ها كمي گوناگون باشد.

در خودرو، شما نياز به كلاچ داريد زيرا موتور همواره در هم اكنون گردش ميباشد اما چرخ‌هاي خودرو همواره در اكنون گردش نيستند. براي اينكه خودرو فارغ از بي سروصدا شدن موتور متوقف گردد، رابطه چرخ‌ها بايستي با موتور جدا گردد. كلاچ به ما اين اقتدار را ميدهد تا بتوانيم شفت موتور چرخان را به شفت گيربكس غير چرخان به‌آرامي به وسيله در اختيار گرفتن لغزش در بين آنها سرگرم كنيم. براي شعور خوب طريق عمل كلاچ، بايستي آغاز مضمون‌ اصطكاك تشريح گردد. درواقع اصطكاك معيار دشوار يا اين كه راحت بودن لغزش دو سطح روي همديگر ميباشد. اصطكاك به‌وسيله پستي بلندي‌هاي مو جود بر روي سطح ساخت مي شود؛ حتي صاف‌ترين سطح ها دارنده پستي و بلندي‌هايي در سايز ميكروسكوپي ميباشد. هر چه اين پستي بلندي‌ها گران قدر‌خيس باشند، لغزش سطح هاي بر روي يكديگر طاقت فرسا‌خيس مي گردد. كلاچ به انگيزه اصطكاك مو جود في مابين فلايويل و كاغذ كلاچ آيتم به كارگيري قرار مي گيرد.

ورقه كلاچ خودرو
زماني كه شما پدال كلاچ را لمس نكرده‌ايد، فنرهاي مو جود، كاغذ را به سمت كاغذ كلاچ فشار ميدهند كه به دنبال به سمت فلايويل هم فشار مياورد. اين فعاليت موتور را به شفت ورودي گيربكس قفل مي‌نمايد و منجر مي شود تا هر دو با سرعت يكساني روزگار كنند. معيار نيروي كلاچ مي تواند به اصطكاك في مابين شيت كلاچ و فلايويل و فنريت مورد نياز براي چسباندن صفحه هاي به يكديگر، متعلق باشد. نيروي اصطكاك در كلاچ صحيح مانند نيروي اصطكاك مو جود در ترمزها كار مي‌نمايد، جزء اينكه فنري شيت كلاچ را فشار داده و سرگرم مي‌نمايد. اين نيرو در سيستم ترمز قادر است با نيروي وزن خويش، بلوك را به سمت زير فشار دهد. در خودروهاي با گيربكس دستي پدال كلاچ به كاغذ كلاچ متصل ميباشد و نيروي توليدي پيشرانه از روش پدال به ورقه و قطعات ديگر ميرسد. به همين خيال و خاطر ميباشد كه كاغذ كلاچ قدمت مشخصي داراست و بعد از مدتي استعمال بايستي بده بستان خواهد شد؛ البته علائم و علامت‌هاي مجموع شدن شيت كلاچ چيست و فرصت بده بستان آن چه هنگامي خواهد بود؟ در پي به‌اين مفاد مي پردازيم.

با ديدن هرمورد از علائم ذيل مي‌قدرت فهميد كه مجال بده بستان برگه كلاچ فرا رسيده ميباشد:

محكم شدن پدال: يكي او‌لين آرم‌هاي نقطه نهايي قدمت كاغذ كلاچ محكم شدن پدال كلاچ خواهد بود.

جنبش فنري پدال كلاچ و پرتاب پا: با ارتقا قدمت ورقه كلاچ و استهلاك آن شاهد جنبش فنري پدال و پرتاب پا به سمت عقب خواهيد بود. همينطور در طي ردوبدل دنده صداي متعددي از پدال كلاچ به گوش ميرسد.

پايين‌فشار بودن پيشرانه و خودرو: در‌اين‌صورت يك نوع ناهماهنگي في مابين واحد سنجش نيروي وارداتي به پيشرانه و سرعت آن وجود داراست به‌اين مفهوم كه شما به سرعت دادن بيشتر نمي‌توانيد با‌گاز مدنظر خويش دست ‌يابيد. در‌اين‌صورت‌ مجال ردوبدل كاغذ كلاچ خودرو فرا رسيده ميباشد.

لرزش خودرو در طول آغاز تكان: وقتي كه قدمت كاغذ كلاچ به اتمام برسد خودرو در طول استارت به تكان لرزش خواهد داشت كه‌اين لرزش با ارتقا استهلاك كاغذ كلاچ بيشتر نيز شود.

بي صدا نشدن خودرو در دنده دو: در وضعيت معمولي و هنگامي كه كاغذ كلاچ هنوز به نقطه نهايي نرسيده ميباشد با قرار دادن خودرو در دنده دو و ول كردن پدال كلاچ شاهد بدون صدا شدن آن خواهيد بود ولي وقتي كه قدمت اين قطعه به اتمام برسد خودرو در دنده دو خموشي نخواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۵:۴۸ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

نشانه هاي وجود آب در باك بنزين چيست؟

سيستم سوخت‌رساني خودرو نقش بسيار مهمي در كاركرد پيشرانه دارااست و بديهي ميباشد كه هرگونه خلل در همت آن منجر از فعاليت افتادن پيشرانه شود. لوازم يدكي چانگان اين سيستم مي‌بايست سوخت را به پيشرانه برساند تا با اختلاط بنزين و هوا به نسبت درست كوشش درست اجزا ضمانت خواهد شد؛ البته گاها پيش مي آيد كه ناخالصي‌هايي به ياور سوخت وارد پيشرانه مي گردند كه حتي فيلترهاي درنظرگرفته شده نيز نمي‌توانند آنان‌را تصفيه نمايند. يكي‌از بدترين ناخالصي‌هاي سيستم سوخت‌رساني آب ميباشد كه نبايد با سوخت ادغام خواهد شد.

سوخت گيري بنزين خودرو
تا قبل از اينً در پدال به انگيزه هوا به چنگ آوردن باك بنزين خودرو پرداخته‌ايم. همينطور انگيزه ريپ زدن ماشين در حالت متعدد را رسيدگي كرده‌ايم و رايج‌ترين علل پر‌نور شدن لامپ تحليل را نيز بيان نموده‌ايم. با تحقيق مقاله‌ها حافظه گرديده شايد بتوانيد داده ها بيشتري درباره اشتباهات مختلف خودروي خويش به ويژه در سيستم سوخت‌رساني استخراج نماييد البته در‌صورتي‌كه ميخواهيد از آرم هاي وجود آب در باك بنزين باخبر گرديد مسلماً با ادامه مقاله يار و همدم گرديد.

نشان هاي وجود آب در باك بنزين
درپوش باك سوخت
در وضعيت معمولي قابليت ورود آب به باطن باك بنزين ضعيف خواهد بود ولي احتمال دارااست به جهت نشتي يا اين كه تراكم بخار آب اين مايع با سوخت ادغام خواهد شد. اگرچه مقدار بسيار خشك در سيستم سوخت‌رساني نمي‌تواند جراحت چنداني را متوجه قطعات آن نمايد البته درصورتي‌كه ترازو آب مو جود در باك بيشتر خواهد شد به طبعً ايرادات و جراحت‌هايي را در پي خواهد داشت. مثلا نشان هاي وجود آب در باك بنزين مي‌اقتدار به مورد ها تحت اشاره نمود:

ايراد در شروع تناول كردن پيشرانه
درصورتي‌كه آب وارد باك گرديده باشد پيشرانه به مشقت شروع خواهد خورد و بعد از پر‌نور شدن ريپ خواهد زد. در مفاد شديدتر حتي ممكن ميباشد پيشرانه ابداً پر‌نور نشود.

افت قدرت توليدي پيشرانه
با ورود آب به باك بنزين ممكن ميباشد شاهد افت اقتدار توليدي پيشرانه و اهمال كاري خودرو در جنبش گرديد. در اين حالت عليرغم فشردن پدال گاز خودرو تواني براي ادامه نخواهد داشت و كندي جنبش آن تماماً محسوس خواهد بود.

وجود آب روي غربال سوخت
اين موقعيت يكي بديهي‌ترين علامت هاي وجود آب در باك بنزين خودرو خواهد بود.

پر‌نور شدن لامپ نظارت خودرو
تا قبل از اينً در پدال نوشته ي علمي‌هاي جامعي درباره علل پر‌نور شدن لامپ نظارت خودرو به كتابت درآمده ميباشد. يكي‌از عامل ها پر‌نور شدن اين لامپ ميتواند ورود آب به باطن سيستم سوخت‌رساني باشد كه با دياگ زدن و جستن كد غلط اين زمينه آشكار گردد.

لرزش پيشرانه در وضعيت درجا
درصورتي‌كه آب وارد سيستم سوخت‌رساني گردد ضمن ايراد در شروع ميل كردن پيشرانه شاهد لرزش قابل‌دقت آن در وضعيت درجا خواهيد بود. گاها نيز قابليت و امكان داراست دود از اگزوز بيرون خواهد شد كه به جهت ساخت‌و‌ساز ايراد در مراحل احتراق صورت مي دهد.

آب به چه شكل وارد باك بنزين مي شود؟
شايد با خويش سؤال نمائيد آب چه‌گونه قادر است وارد سيستم سوخت‌رساني و باك خودرو خواهد شد. مي بايست دانست همواره مقدار بسيار يه خرده از آب در باك وجود دارااست كه ناشي از بخارهاي باطن باك و تركيبات خويش بنزين ميباشد؛ البته طرق پايين مي توانند منجر ورود اين مايع به درون باك شوند:

وجود انواع در موضع سوخت و يا اين كه ادغام كردن عمدي آب با بنزين در موضع
عدم محكم بستن درپوش سوخت قبل از رخنه‌ مقام
درپوش سوخت شكسته گرديده
پمپ سوخت و ديگر قطعات زخم‌چشم سيستم سوخت‌رساني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۳:۰۴ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)

لاستيك‌هاي مدرن امروزي از چه موادي ساخته مي‌شوند؟

در سال ۲۰۲۱ اخباري درباره به كار گيري از مواد دوستدار دور و اطراف‌زيست و استوار در لاستيك‌ها منتشر شد و كمپاني‌هاي بزرگي همانند كانتيننتال و ميشلين پيرو ارتقا ساخت‌و‌ساز قابل‌اعتنا لاستيك‌هاي نو تا سال ۲۰۲۵ ميباشند. لوازم يدكي چانگان بدين ترتيب در ساخت و ساز لاستيك‌هاي امروزي مدرن بجاي توليدها مشتق گرديده از نفت از مواد زيستي و بازيافتي به يار و همدم فولاد و پلاستيك به كار گيري شود.

لاستيك تازه كانتيننتال اولترا كانتكت
مثلا جايگزين‌هاي تازه براي لاستيك‌ها كه شايد سبب تعجب شوند مي‌قدرت به قاصدك‌ها، بطري‌هاي آب و سبوس برنج اشاره نمود. كانتيننتال جديداً ذكر نموده است نخسين بار لاستيكي با محتواي متعددي از مواد استوار را راهي بازار مي‌نمايد. لاستيك نو اين موسسه كه اولترا كانتكت NXT اسم دارااست مطلوب خودروهاي داخل‌سوز و برقي ميباشد و تا ۶۵ درصد از مواد تجديد پذير و بازيافتي ساخته مي‌گردد. براي مثال مواد تجديد پذير بكار رفته در لاستيك كانتيننتال مي‌اقتدار به رزين‌هاي تشكيل شده از ما‌نده‌هاي صنعت هاي چوب برگه اشاره نمود.

لاستيك كانتينننتال
سيليكا نيز نقش مهمي در سعي لاستيك بازي مي‌نمايد و روي چسبندگي، مقاومت چرخشي و ارتفاع قدمت آن تأثير دارااست. اين ماده از دهه ۹۰ ميلادي تا به امروز تحت عنوان جايگزين كربن در لاستيك بكار مي‌رود و به‌طور سنتي از شن ساخته مي‌گردد. اگرچه واحد سنجش شن مو جود در عالم زياد ميباشد ولي ساخت و ساز سيليكا از آن به انرژي متعددي نياز داراست و مي بايست دما به ۱۴۰۰ رتبه سانتي‌گراد رسد. در مقابل بايستي به فرآيند ساخت سيليكا از سبوس برنج اشاره نمود كه دماي مورد نياز در‌اين پروسه فقط حدود ۱۰۰ مرتبه سانتي‌گراد خواهد بود. بطري‌هاي آب قابل بازيافت نيز براي ساخت و ساز فيبرهاي پلي‌استر بكار ميروند و اگرچه تجديد پذير نيستند ولي بازدارنده آلودگي اطراف‌زيست ميشوند. در هر لاستيك بسته به بعدها آن در بين ۹ تا ۱۵ بطري مصرف ميشود و فيبرهاي پلي‌استر تشكيل‌شده از آنها در ساختار لاستيك بكار گرفته مي گردند. يكي‌از ديگر از مواد ديرين بكار رفته در لاستيك‌ها گاز بوتادين مشتق گرديده از نفت ميباشد كه معمولاً از هيدروكربن‌ها به دست ميايد و براي ساخت‌و‌ساز لاستيك تصنعي و مصنوعي بكار مي‌رود. جايگزين اين ماده بوتادين زيستي ميباشد كه مي تواند از اتانول به دست آيد. ساخت‌و‌ساز اتانول شل ميباشد و بازده بالاتري دارااست.

لاستيك امروزي كانتيننتال
مهم ترين ماده بكار رفته در لاستيك‌ها يعني كربن مشكي معمولاً با سوزاندن نفت يا اين كه گاز در دماي بالا به دست ميايد تا پودر گرانوله به دست آيد. در اين زمينه كربن مشكي بازيافتي از لاستيك‌هاي ديرين تأثير آن روي دور و بر‌زيست را كاهش مي دهد. لاستيك اولترا كانتكت NXT كانتيننتال از ماه سرازير ميلادي راهي بازار اروپا گردد و مي بايست دانست محصولي با بازار محصور وجود ندارد بلكه پيرو جلب حيث مالكان خودروهاي مقام مياني بازار ميباشد. براي مثال اين خودروها مي‌اقتدار به كيا نيرو، تسلا سبك ۳، مرسدس بنز EQA، اشكودا اوكتاويا و فولكس‌واگن گلف اشاره نمود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۶:۰۹ توسط:زيبا موضوع: نظرات (0)